بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۵۱۰ طرح با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۵۱۰ طرح در استان همزمان با دهه فجر گفت: اعتبارات طرح‌های قابل افتتاح و آماده کلنگ‌زنی در دهه فجر امسال چهار برابر اعتبارات عمرانی یکساله استان است.

علی حیدی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۵۱ کلاس درس استان همزمان با سراسر کشور که به صورت نمادین در مدرسه خیرساز زنده یاد "علی ضامن احمدی مقدم" در شهر چلیچه برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر و سالروز ولادت حضرت علی (ع) افزود: در دهه فجر امسال ۵۱۰ طرح با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود که این میزان اعتبار به طور میانگین چهار برابر اعتبار عمرانی استان است.

وی اظهار داشت: از این تعداد طرح ۴۲۱ طرح عمرانی با اعتبار ۲هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۸۹ طرح عمرانی نیز در استان همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود که برای اجرای این طرح‌ها نیز هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید


حیدری افزود: این طرح‌ها در تمامی بخش‌ها شامل آموزشی، بهداشت و درمان، خدماتی، دامپروری، زیرساختی، صنعتی، فرهنگی، کشاورزی، گردشگری، مسکونی، ورزشی و فضای اداری است.

به گفته وی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در شهرستان‌های استان به عنوان اولویت اصلی مسوولان و دولتمردان برای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار و توسعه استان است که تلاش‌های زیادی در این راستا در دست اجراست تا شاهد افتتاح طرح‌های نیمه تمام در استان باشیم.

حیدری با اشاره به اینکه رفع مشکلات تامین آب شهر چلیچه در شهرستان فارسان تا چند ماه آینده با اجرای طرح‌های در دست اجرا رفع خواهد شد، گفت:هم‌اکنون اجرای طرح منبع آب این شهر که کلنگ‌زنی شده است روبه اتمام است و اتصال لوله این طرح آبرسانی در این شهر که مشکل داشت نیز با هماهنگی شهرداری متصل شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات خط انتقال آب شرب از باباحیدر تا جونقان گفت: این طرح تا سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید و به طور کلی تا چندماه آینده در شهر چلیچه مشکل تامین آب رفع خواهد شد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در اجرای طرح‌های در دست اجرا و به نتیجه رسیدن طرح‌های نیمه تمام به همراهی و همدلی مردم با مسوولان نیاز است تا هرچه سریعتر این طرح‌ها به سرانجام برسد.

به گفته وی، در طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر امسال در استان کمتر از هفت درصد اعتبارات و طرح‌های آماده بهره‌برداری مربوط به بخش خصوصی در حوزه‌های تولیدی، گردشگری و صنایع است و بیشتر طرح‌ها با اعتبارات دولتی اجرا شده که این امر می‌طلبد که از ظرفیت مردمی بیشتر استفاده شود تا تولید و صنعت با سرمایه مردمی ایجاد شود و مشکل اشتغال رفع شود.

وی گفت: هدایت سرمایه مردم به سمت تولید و اشتغال یک راهکار برای مردمی کردن اقتصاد است که سرمایه مردم به سمت شهرک‌های صنعتی و اشتغال هدایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.