در واکنش به تلاش اروپا برای ضربه زدن به صنعت گردشگری

ترکیه سفرای ۹ کشور را احضار کرد

آنکارا سفرای ۹ کشور را به دلیل بستن کنسولگری خود در شهر استانبول به وزارت خارجه احضار کرد.

ترکیه امروز (پنجشنبه) کشور‌های اروپایی را به دلیل بستن کنسولگری خود در استانبول، به تلاش برای ضربه زدن به صنعت گردشگری این کشور به بهانه مسائل امنیتی متهم کرد. آنکارا به همین دلیل سفرای ۹ کشور را به وزارت خارجه فراخوانده و مراتب اعتراض خود را به این مسئله ابراز داشت.

به گزارش بی نیوز ۹، آنکارا اقدام کشور‌های اروپایی برای بستن کنسولگری خود در استانبول، تنها شهر اروپایی ترکیه را گامی در راستای جنگ روانی به منظور هدف قرار دادن صنعت گردشگری خود خواند. کشور‌های آلمان، هلند، و انگلیس در میان کشور‌هایی قرار دارند که کنسولگری خود را در استانبول، شهری با ۱۶ میلیون جمعیت در هفته جاری بستند.

سفارت آلمان در ترکیه مدعی است ترس از حملات متقابل به دلیل قرآن سوزی در کشور‌هایی اروپایی، دلیل بسته شدن کنسولگری این کشور در استانبول است. با این وجود، کشور‌های دیگر همانند آمریکا تنها با صدور بیانیه به شهروندان خود درباره سفر به این منطقه هشدار دادند.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در این باره می‌گوید: زمانی که ما از برنامه ریزی خود برای جذب ۶۰ میلیون گردشگر سخن می‌گوییم و همزمان موفق به جذب بیش از ۵۱ میلیون گردشگر و درآمدزایی ۴۶ میلیارد دلاری در این زمینه می‌شویم، کشور‌های اروپایی اقدام به جنگ روانی علیه ترکیه می‌کنند.

وی افزود: ما تنها در سال جاری میلادی ۶۰ عملیات علیه گروه‌های افراط گرا از جمله داعش انجام دادیم و ۹۵ نفر را در این زمینه بازداشت کردیم. در سال گذشته میلادی نیز طی بیش از یک هزار عملیات، بیش از ۲ هزار تروریست مرتبط با داعش را دستگیر کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۰:۴۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
وقت آن است که داعشی ها را به سرزمین های اصلی خود روانه کنید تا به عینه بفهمند مبارزه با تروریسم یعنی چه ؟! و این که با حرکات به اصطلاح آزادی چه برداشتی خواهند داشت. اغلب جانیان داعشی با تفکر غربی به جنون رسیده اند و خوب از خجالت کشورهای خود در خواهند آمد...
آخرین اخبار