در نخستین روز اکران آثار فارابی در فجر چهل و یکم چه گذشت؟

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روز نخست خود را با استقبال مخاطبان و اهالی رسانه از نمایش فیلم‌های فارابی مواجه شد.

در نخستین روز از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگر نژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری در خانه رسانه نمایش داده شد.

نشست رسانه‌ای این فیلم که نشستی پرجمعیت در روز اول رویداد بود، با حضور کارگردان، تهیه‌کننده و برخی دیگر از عوامل این فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم دراین نشست گفت: سینمای ایران و نسل جوان به قهرمان نیاز دارد. من در کار قبلی و این کار سعی کردم به سمت فیلم قهرمان محور پیش بروم. داستان براساس مستنداتی شکل گرفت که به بهترین قهرمانان معاصر می‌پردازد.

همچنین حمید زرگرنژاد کارگردان فیلم نیز بیان کرد: من یک فیلم اجتماعی ساختم که از سال ۹۶ شروع به تحقیق آن کرده بودم. زندگی این قهرمان براساس تعداد زیادی خاطره و یک فرار موفق از اسارت‌گاه شکل گرفته است؛ تنها فرار موفق در طی یک دوره ده ساله اسارت است. صدام حدود ۴۰ میلیون دینار برای سر او جایزه گذاشت که برای من جالب بود. «پاپیون» نیز که یکی از فیلم‌های ماندگار سینمای جهان است، در دسته فیلم‌های تأثیرگذار قرار می‌گیرد و پرداخت به این موضوعات باعث شده تا جنگ و چنین مواردی در کل جهان برداشته شود.

نمایش این فیلم با واکنش‌های مثبتی نیز در روز اول جشنواره همراه بود و بسیاری از منتقدان و رسانه‌ها درباره‌اش نوشتند. از جمله امیر رضا مافی، منتقد سینما که درباره «شماره ۱۰» گفت: فیلم سینمایی «شماره ۱۰» موضوع خوبی دارد. ما به این دست روایت‌های قهرمانانه در سینما نیاز داشته و داریم. مجید صالحی بازی خوبی در این فیلم داشت.

همچنین خبرگزاری ایرنا، در یادداشتی «شماره ۱۰» را الگوبرداری عالمانه با کمی بازگشت به تنظیمات کارخانه دانست و نوشت: «مجید صالحی» بازیگر شماره یک فیلم «شماره ۱۰» است. او باز هم با علاقه و پشتکار فراوان، تلاش کرده است که نقش و چهره‌ای متفاوت را از خود به نمایش بگذارد و در این فیلم توانسته موفق باشد.

فیلم سینمایی «شماره ۱۰» درباره ماه‌های آخر جنگ ایران و عراق و رنج‌های اسرای ایران در اردوگاه‌های عراق است. عمده اتفاقات فیلم، در اردوگاهی به نام «قفس امن» می‌گذرد. «مجید صالحی» تازه به اسارت در آمده و میل عجیبی به فرار دارد.

فیلم اولی‌های فارابی به میدان آمدند

همزمان با رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «بعد از رفتن» تازه‌ترین اثر بنیاد سینمایی فارابی، «رضا نجاتی» کارگردان فیلم اولی این دوره از جشنواره در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بعداز قریب به ۱۳ سال تلاش در مهم‌ترین دوران نوجوانی و جوانی‌ام، برای هدفی که تمامش رنج بود و بی‌خوابی و خون دل خوردن، نتیجه‌اش شد «بعد از رفتن». او این فیلم را به برق نگاه کسانی که قبل از دیدن، قضاوت نمی‌کنند، تقدیم کرد.

کت چرمی، در صدر فروش بلیت سینما‌های مردمی

فیلم سینمایی «کت چرمی» با حضور بازیگرانی، چون جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها توجه مخاطبان عمومی را در سینما‌های مردمی به خود جلب کرده است و همراه با فیلم «یادگار جنوب» در نخستین روز از جشنواره در صدر فروش بلیت مردمی قرار دارد.

«کت چرمی» از تازه‌ترین آثار بنیاد سینمایی فارابی به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی اکران مردمی خود را سینما‌های سراسر کشور آغاز کرده و یک شنبه ۱۶ بهمن در سینمای رسانه واقع در پردیس سینمایی ملت، اکران خواهد شد.

بنیاد سینمایی فارابی، رنگ و بوی فجر گرفت

بنیاد سینمایی فارابی همزمان با افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سانس‌های اکران ویژه خود را آغاز کرده است.

در نخستین روز از جشنواره فیلم‌های «عطر آلود»، «کت چرمی»، «بچه زرنگ»، «هوک» و «جنگل پرتقال» در سالن زنده یاد عباس کیارستمی، اکران شدند.

برخی از مدیران و هنرمندان از جمله مجتبی توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، مجید رضابالا تهیه کننده و علیرضا صمدی کارگردان فیلم «روایت ناتمام سیما» و... از چهره‌هایی بودند که در بنیاد سینمایی فارابی به تماشای فیلم‌های حاضر در فجر چهل و یکم نشستند.

جلب توجه رسانه‌ها، به حضور گسترده خبرنگاران در نشست‌های خبری نخستین اکران‌ها

نخستین روز از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با انتشار خبر حضور گسترده اصحاب رسانه در نشست‌های خبری نخستین فیلم‌های اکران شده در جشنواره، به کار خود پایان داد. خبرگزاری‌ها با انتشار عکسی از سالن نشست رسانه‌ای پردیس سینمایی ملت نوشتند: «جشنواره با شلوغ‌ترین نشست‌ها کلید خورد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.