استاندار گیلان مطرح کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

استاندار گیلان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضرورتی برای اعتلای ایران اسلامی است که دشمنان را مایوس کرده است.

دکتر اسدالله عباسی عصر امروز در آئین پدران آسمانی در گلزار شهدای رشت با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام شهدا و نیز تبریک ماه پرفضیلت رجب، با اشاره به ابنکه شهدا در سایه قرآن و ولایت مسیر عزت را به همه نشان دادند، گفت: باید اندیشه شهدا در جامعه جاری باشد.

وی افزود: دشمن به لطف روحیه ایثار و مقاومت مردم در اجرای نقشه‌های متعدد ناکام ماند و دست به توهین به مقدسات زده است که نشانگر ناامیدی آنهاست.

استاندار گیلان با بیان اینکه رمز موفقیت شهدا توسل به قرآن و عترت است، گفت: باید با تمام وجود امانتدار شهدا باشیم.

دکتر عباسی افزود: همه مشکلات موجود را می‌توان با توسل به شهدا و خدمت صادقانه و با همبستگی و همدلی برطرف کرد.

استاندار گیلان گفت: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران استوار در ۴۴ ساله پر از افتخار را مرهون جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران و صبر و استقامت خانواده معزز آنان هستیم.

دکتر عباسی افزود: دشمن عصبانیت خود را بعد از ناکامی‌های مکرر در دستیابی به اهداف شومش چه در اوایل پیروزی انقلاب، یا دفاع مقدس و نیز در اغتشاشات اخیر، با اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص)، ولایت فقیه، سپاه پاسداران و کانون خانواده نشان داد و اثبات کرد که به بن بست رسیده است.

وی با بیان اینکه دشمن با نا امیدی در عرصه جنگ سخت، عرصه مبارزه را به جنگ نرم کشانده است، گفت: درماه‌های اخیر در یک جنگ ترکیبی تمام عیار سیاسی، نظامی، تبلیغاتی و اقتصادی به مقابله با ایران پرداخت، اما رهبر فرزانه این نظام تمام محاسبات و معادلات‌شان برهم زد.

استاندار گیلان افزود: دشمن به عمق اندیشه‌های راهبردی انقلاب و آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری پی برده است.

دکتر عباسی در ادامه گفت: امروز جامعه به افسران جنگ نرم نیاز دارد تا با عمل به وظیفه محوله با استعانت و توسل از خداوند باری تعالی در این روز‌های ایام الله دهه فجر در چله دوم انقلاب بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین بتوانند ادامه دهنده راه شهدا بوده و برای رشد و بالندگی نظام و آحاد مردم صادقانه خدمت کنند.

وی افزود: در راه پیشرفت و تعالی نباید عدالت اجتماعی را فراموش کرد و باید آنچه حق و شایسته این مردم است در جامعه ادا شود و وصایای شهدا و راه آنان ادامه پیدا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: باید فضای سیاه، ظلمانی و تاریک جرم و جنایت رژیم گذشته برای مردم بیان شود اینکه چگونه امام (ره) فضای آن زمان را تغییر داد و اصالت، هویت و ارزش‌های دینی را به ملت ایران برگرداند و در این راه شهدای بسیاری تقدیم ایران و اسلام شد به وضوع تبیین شود و بدانیم که باید قدردان خانواده و فرزندان شهدا باشیم.

دکتر عباسی افزود: در ادامه برخی مباحث و مسائل فرهنگی را غیر قابل تحمل دانست و افزود: باید تلاش کنیم کسانی که متولی امر فرهنگی هستند با نرم افزار‌های فرهنگی محصولات اثرگذاری تولید کنند که مورد نیاز جامعه باشد.

وی با بیان اینکه باید در کنار مردم باشیم و گفتمان دینی را براساس برنامه راهبردی دولت سیزدهم که برگرفته از اراده مردم است بکار بگیریم، گفت: باید خواسته‌های ملت را جامه عمل بپوشانیم، مردم مشکلات معیشتی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل مختلفی دارند که با کمک هم قابل است.

استاندار گیلان افزود: شهدا برگردن ما حق بسیاری دارند، آن‌ها برای ما عزت، آبرو و هویت خریدند و باعث شدند تا به باور‌های دینی و اعتقادی خود پایبند باشیم، آن‌ها امام زمان (عج) خود را درک کردند و این بهترین هدیه خداوندی به هر انسانی با بصیرت و آگاهی است که زمان‌شناس باشد.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

دکتر عباسی گفت: شهید سلیمانی سردار دل‌ها هر زمانی در هر کجا به بن‌بست می‌رسید و نیاز به مشورت داشت به کسانی که وابستگی و پیوند به شهدا داشتند پناه می‌برد بویژه فرزندان معزز شهدا؛ این شهید گرانقدر فهم دقیقی از شهید و شهادت داشت.

وی افزود: رمز موفقیت شهید سلیمانی‌ها در عرصه‌های مختلف مقابله با دشمن، توسل به قران، عترت و شهدا و فرزندان و خانواده شهدا بوده است.

استاندار گیلانن گفت: مسئولان جامعه در هر جا و هر مسئولیتی امروز وظیفه داریم با تمام وجود امانت دار شهدا باشیم و از میز و تریبونی که در اختیار داریم با مردم صادقانه صحبت کرده و در این مسیر با توسل به شهدا با شجاعت و استوار گام برداشته و خدمت کنیم.

همچنین در این آئین معنوی، پس از گلباران گلزار شهدای رشت توسط بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، نماینده عالی دولت در گیلان و جمعی از مسئولان استانی در مزار شهدا حاضر شده و با نثار گل با شهدا تجدید پیمان کردند.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

رونمایی از تمبر با تصویر امام خمینی رحمت الله علیه و نشانی پستی هوشمند گلزار شهدا بیاد ۸ هزار شهید سرافزار گیلان توسط دکتر عباسی استاندار از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.