طرح جامع آب شرب، صنعت و کشاورزی چهارمحال و بختیاری در دست اقدام است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جامع آب شرب، صنعت و کشاورزی استان در دست اقدام است

فردوس کریمی با اشاره به طرح تامین آب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح بخشی از آب به شهرستان بروجن تخصیص داده شده و مابقی مناطق شهرستان در دهه فجر آبگیری می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های مهم تصریح کرد: سد آقبلاغ مراحل مقدماتی آن انجام شده و عملیات اجرایی به قرارگاه خاتم الانبیا محول گردید، سد شهدای چشمه علی نیز مطالعات آن تمام و به زودی شروع بکار خواهد نمود.

کریمی افزود: طرح جامع آب شرب، صنعت و کشاورزی استان ظرف دو سال آینده در حال پیشرفت و نهایی شدن می‌باشد و کلیه منابع آبی استان شناسایی و پروژه مربوطه تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته مطالعات بر روی چشمه سفید صورت گرفته افزود: در نظر است جهت رفع مشکل آبی بلداجی، گندمان و نقنه اقدام لازم صورت گیرد.

کریمی در خصوص سد باباحیدر گفت: عملیات اجرایی این سد از سال ۱۳۸۹ شروع، ولی بنا به دلایلی اتمام پروژه به طول انجامید و در حال حاضر قرارگاه خاتم الانبیا بعنوان پیمانکار انتخاب و درحال تجهیز کارگاه می‌باشد و امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان به بهره برداری برسد.

وی یاد آور شد: خط تامین آب از باباحیدر تا جونقان به طول ۳۵ کیلومتر برای ۲۶ هزار نفر جمعیت در حال اجراست.

کریمی تاکید کرد: پروژه دیگری در ناغان جهت تامین آب شرب و کشاورزی، در ارتفاعات و توپوگرافی پیچیده‌ای در حال اجراست همچنین مطالعات دشت دیناران جهت تامین آب کشاورزی در دست اقدام است. وی تصریح کرد: با انتقال آب از سد شهدای چشمه علی، دشت خانمیرزا احیا می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: مطالعات جهت اجرای پروژه تامین آب کشاورزی مزارع بالادست سرتشنیز از توابع شهرستان کیار در حال انجام است که به محض امکان سنجی عملیات اجرایی آغاز می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۲:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
از مسئولین محترم تقاضامندیم بحث آب شرب 9 روستای بخش دزک هم پیگیری نمایند تا از پروژه بن - بروجن تغذیه گردد.