فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور؛

محیط بانان ۹ استان مجهز به شبکه بی‌سیم دیجیتال شدند

جمشید محبت‌خانی گفت: تاکنون ۹ استان شمال و شمالی شرقی کشور به شبکه بی‌سیم دیجیتال مجهز شده اند.

جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری برای بررسی وضعیت محیط‌بانان گرفتار شده در برف منطقه حفاظت شده قیصری گفت: اجرای طرح شبکه بی‌سیم دیجیتال از یکسال گذشته در کشور آغاز شده و تاکنون ۹ استان از جمله استان‌های شمال و شمالی شرقی کشور به این سیستم مجهز شده اند و تکمیل اجرای این شبکه تا پایان سال ۱۴۰۲ در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی اظهار داشت: استفاده از شبکه بی‌سیم دیجیتال برای استفاد از فناوری و تجهیزات نوین است که ارتباط‌گیری با محیط‌بانان در شرایط بهتر انجام شود و ارتباط‌گیری با محیط‌بانان در شرایط بحرانی با مشکل مواجه نشود و بتوان از طریق جی.پی. اس این سیستم در صورت قطع شدن ارتباط صوتی از وضعیت محیط‌بانان مطلع شد.

محبت‌خانی با اشاره به گرفتار شدن ۲ محیط‌بان چهارمحال و بختیاری به دلیل بارش برف در منطقه حفاظت شده قیصری، گفت: برای رسیدگی به وضعیت همکاران به استان سفر داشتم و هم‌اکنون مطلع شدیم که این افراد به سمت سد کوهرنگ حرکت کرده‌اند و هم اکنون با ۲۰ نفر از همکاران دیگر در یک اتاقک مستقر شدند و از نظر گرمایشی مشکل ندارند و خدا را شکر خطر جانی این افراد رفع شد و تامین آذوقه برای این محیط‌بانان و سایر همکاران در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی اعلام کرده که جاده تا بعدازظهر بازگشایی می‌شود، گفت: در صورت باز نشدن جاده، آذوقه‌رسانی به این محیط‌بانان و سایر افراد از طریق هوایی انجام خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست گفت: هم‌اکنون سه هزار و ۸۰۰ محیط‌بان در سراسر کشور فعالیت دارند که بر اساس ساختار سازمانی تعداد محیط‌بانان باید به حدود هشت هزار نفر برسد که تاکنون ۵۰ درصد محیط‌بانان کشور برابر چارت تامین شده است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه برای تامین نیروی انسانی محیط‌بانی و براساس برنامه ۱۰ ساله از ۲ سال گذشته استخدام محیط‌بانان آغاز شده، افزود: ۲۵۰ محیط‌بان در استان‌ها استخدام خواهد شد که آگهی استخدامی امسال از هفته آینده در سایت سازمان محیط‌زیست کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد و آزمون استخدانی محیط‌بانان تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی از علاقه‌مندان به میحط‌زیست با مدرک دیپلم به بالاتر خواست برای شرکت در آزمون استخدامی محیط‌بانان به سایت سازمان محیط زیست کشور و یا ادارات استان‌ها مراجعه کنند.

محبت‌خانی از توزیع وسایل گرمایشی و تجهیزات شخصی برای میحط‌بانان برای استفاده در فصل زمستان در ماه گذشته خبر داد و گفت: استفاده از تجهیزات نوین از جمله کواک کوپتر، دوربین مدار بسته، پهپاد برای گشت، کنترل و پایش‌های زیست محیطی ضروری است و همه ساله با تامین اعتبارات لازم این تجهیزات خریداری و در اختیار محیط‌بانان قرار داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.