تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پرونده باز است »:

داستان «پرونده باز است » پنجاه درصد مبنای واقعی دارد

فیلم سینمایی «پرونده باز است » کاری از کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی علی قائم مقامی است که امروز در پردیس سینمایی ملت اکران شد.

نشست خبری فیلم سینمایی «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و  تهیه کنندگی علی قائم مقامی امروز ۱۴ بهمن پس از اکران این فیلم در سالن شماره ۱۲ در حضور اصحاب رسانه و منتقدین برگزار شد.

علی قائم مقامی (تهیه‌کننده)، مهدی جمشیدیان (صداگذار)، امیرعباس دهقانی (طراح صحنه و لباس)، حمیدرضا یراقچیان (آهنگساز)، شادی مختار، پویا نجفی، مهبد جهان‌نوش و محمدمتین ستاری (بازیگران فیلم) در نشست خبری «پرونده باز است» حضور داشتند.

قائم مقامی، تهیه کننده در این نشست در پاسخ به اینکه فکر نمی‌کنید دوره اینگونه فیلم‌ها به پایان رسیده است گفت: داستان «پرونده باز است» به لحاظ زمانی در سال ۱۳۹۰ روایت می‌شود. نظر دوستمان این است که دوره این فیلم‌های اخلاقی گذشته است، اما نظر ما اینگونه نیست. این فیلم ترکیبی از واقعیت و خیال نویسنده است و در کل پنجاه درصد آن براساس واقعیت بوده است.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: هدف و حرف فیلم «پرونده باز است» گذشت کردن است. فیلمنامه این فیلم بار‌ها توسط مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه خوانده و بررسی شده و به هیچ وجه ایرادات حقوقی و کیفری ندارد.

قائم مقامی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا خطای اهالی سینما را به گردن خطای رسانه انداختید؟ گفت: ربطی به رسانه ندارد و در فیلم این ماجرا تقصیر خواهر مقتول بود که خبر را زود منتشر کرد و سردبیر هم به او اعتماد می‌کند.

شادی مختاری بازیگر این فیلم در خصوص نقش خود گفت: کار کردن با آقای پوراحمد برایم افتخار بود و برایم مهم بود با ایشان کار کنم. بازی کردن در فیلم ایشان که پیشکسوت هستند چالش‌های خاص خودش را داشت و با همکاری فیلمسازان جوان متفاوت است.

مختاری افزود: من حدود هشت سال قبل خبرنگار بودم، ولی شاید اگر آقای پوراحمد کارگردان نبود، نقش خبرنگار را قبول نمی‌کردم تا در نقشی تکراری ظاهر شوم.

پویا نجفی دیگر بازیگر فیلم درباره تجربه کار با کیومرث پوراحمد اینگونه گفت: کار کردن با کیومرث پوراحمد حساسیت‌هایی دارد، اما یکی از قشنگ‌ترین کار‌هایی بود که در این چند سال انجام دادم. از زمان پیش تولید تا زمان تولید با کارگردان جلسات بسیاری گذاشتیم و بار‌ها و بار‌ها با هم صحبت کردیم تا همه ما بازیگران بتوانیم به نقش نزدیک شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار