حساب وکالتی، تقاضای کاذب در قرعه‌کشی خودرو را از بین می‌برد؟

به گفته کارشناسان با حساب وکالتی تقاضا‌های کاذب برای خرید خودرو حذف و تقاضا‌ها واقعی‌تر می‌شود؛ بدین شکل تا حدودی می‌توان مانع از شکل‌گیری دلالی‌ها همانند سابق شد.

با آغاز فروش خودرو از طریق بورس کالا، نام حساب وکالتی بیش از هر زمان دیگری تکرار شد؛ حالا پس از این تجربه سایپا و ایران خودرو نیز فروش محصولات خود به متقاضیان را منوط به افتتاح حساب وکالتی کرده اند.

کارشناس اقتصادی آقای مهدی بیات منش در رابطه با حساب وکالتی می‌گوید: حساب وکالتی یکی از انواع حساب‌های بانکی است و واژه وکالت در آن، به این معنی است که برای انجام کار‌هایی مانند برداشت وجه به یک شخص، کارگزار یا خودروسازان وکالت داده می‌شود.

او در ادامه افزود: اگر افراد در یکی از بانک‌های معرفی شده شماره حساب کوتاه مدت داشته باشند، امکان تبدیل آن به حساب وکالتی وجود دارد.

مزیت های فروش خودرو بر پایه حساب وکالتی چیست؟

آقای امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت هم از چرایی الزام به افتتاح حساب بانکی برای خرید خودرو از خودرسازان می‌گوید: در شرایطی که بدون هیچ پیش پرداختی افراد بخواهند وارد قرعه‌کشی و فرآیند تقاضای خودرو شوند، شخص می‌توانست ۱۰۰ کارت ملی اجاره و برای خرید خودرو ثبت نام کند و تبعا شانس کسی که مصرف کننده واقعی خودرو بود کم می‌شد.

در همین زمینه آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عملکرد موفق حساب وکالتی برای خرید خودرو از بورس کالا از مزیت‌های این روش گفت: با حساب وکالتی تقاضا‌های کاذب حذف و تقاضا‌ها واقعی‌تر می‌شود و تا حدودی می‌تواند مانع از شکل‌گیری دلالی‌ها همانند سابق شد. همچنین با این شیوه به شکل غیرمستقیم از نرخ‌سازی‌های غیرواقعی جلوگیری می‌شود.

او در ادامه مطرح کرد: اما باید اشاره کرد هر چند مزیت‌های حساب وکالتی و استفاده از این روش بی شمار است، اما باید به نیاز واقعی برخی از افراد که توان پیش پرداخت را ندارند با روش‌های مکمل و اصولی پاسخ داده شود.

متقاضیان باید بدانند برخی بانک‌ها امکان گشایش حساب وکالتی را به صورت الکترونیکی فراهم کرده‌اند و در برخی بانک‌ها نیز خریدار باید یک بار به صورت حضوری مراجعه کند.

آقای کیوان پناهی مدیر عملیات فروش ایران خودرو در خصوص شرایط حساب وکالتی برای خرید خودرو از این خودروسازی بیان کرد: مشتریان باید حدود ۹۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود واریز کنند. از ۱۳ بهمن ساعت ۲ بعد از ظهر ثبت نام فعال و تا ۱۷ بهمن فرصت افتتاح حساب و تکمیل وجه وجود دارد. طبیعا ۲ تا ۳ روز بعد افراد می‌توانند وارد سایت ایران خودرو شده و ثبت نام خود را انجام دهند.

همچنین معاون بازاریابی و فروش سایپا آقای حسین کاظمی طرقی در خصوص حساب وکالتی برای خرید از این خودروساز گفت: زمانی که متقاضی وجه خود را کامل کرده، حساب وکالتی هم داشته باشد وارد سایت ما شده و خودرو را انتخاب می‌کند در آن زمان فرآیند ثبت نام تکمیل و دیگر اجازه برداشت وجه را ندارد.

امکان ایجاد حساب وکالتی در کدام بانک‌ها فراهم است؟

روز گذشته نیز ایران خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی الزام به ایجاد حساب وکالتی برای متقاضیان خرید خودرو علاوه بر بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات، دو بانک پاسارگاد و رفاه کارگران نیز خدمت افتتاح حساب وکالتی و یا وکالتی کردن حساب قبلی برای شرکت در طرح فروش ایران خودرو را ارائه می‌کنند.

پیش از نیز آقای قاسم خاکی جوان رئیس اداره اطلاع‌رسانی سایپا به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: در حال حاضر امکان تعریف حساب وکالتی در بانک‌های صادرات، اقتصاد نوین، و ملت به صورت حضوری فراهم و در بانک تجارت به شکل برخط امکان پذیر است.

او در ادامه می‌گوید: مذاکره با سایر بانک‌ها در حال انجام است در صورتی که در بانک‌ها دیگر این امکان فراهم شود به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران نیز مطرح کرده بود با توجه به تعدد مشتریان بازار خودرو و زمان بر بودن پروسه اخذ استعلام از شعب بانک مربوطه به جهت تایید حساب‌های وکالتی مشتریان و همین طور به منظور سرعت بخشی به انجام عملیات از ۲۵ آبان تا اطلاع ثانوی، تایید حساب‌های وکالتی مشتریان بازار فیزیکی از طریق بانک‌هایی که استعلام حساب به صورت برخط را فراهم کرده‌اند، امکان پذیر است.

این بانک‌ها که جهت واریز وجوه پیش دریافت و تسویه قرارداد معرفی شده‌اند، شامل بانک ملت، ملی ایران، صنعت و معدن، سامان، اقتصاد نوین، کشاورزی، توسعه صادرات، شهر، پارسیان و رفاه کارگران می‌شوند.

حساب وکالتی برای خرید خودرو
به گفته کارشناسان افراد محدودیتی برای افتتاح حساب وکالتی نداشته و می‌توانند اقدام به افتتاح حساب وکالتی به تعداد تمام کارگزاری‌ها و بانک‌های ارائه‌دهنده این خدمات نمایند. اما در نظر داشته باشید که برای هر کارگزاری جهت خرید خودرو از بورس کالا  تنها امکان معرفی یک حساب وکالتی دارید.

در روش خرید خودرو با حساب وکالتی متقاضیان خرید خودرو از بورس کالا نیازمند کد بورس کالایی که متمایز از کد سهام است هستند و متقاضیان خرید از شرکت‌های ایران‌خودرو وسایپا نیازی به دریافت کد بورسی ندارند.

همچنین متقاضیان خرید خودرو در طرح جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده مشمول افتتاح حساب وکالتی نیستند و این روش فقط برای متقاضیان عادی خرید خودرو در طرح‌های پیش فروش خودروسازان اجرا می‌شود.

نکته دیگر این که افراد به یاد داشته باشند اگر در بورس کالا به‌عنوان برنده معرفی شود و نتواند باقی‌مانده پول را در موعد مقرر واریز کند یا به هر دلیلی انصراف بدهد، باید مبلغ مشخص را به عنوان جریمه پرداخت کنند.

حالا باید منتظر ماند دید که آیا دو خودروساز ایران خودرو و سایپا می توانند با الگوگیری از روش حساب وکالتی بورس کالا تقاضا برای خرید خودرو را شفاف و واقعی تر کنند یا همچنان افراد باید برای خرید خودرو با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کنند و در صف‌ها و نوبت های طولانی  منتظر بمانند.


بیشتر بخوایند:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷۲
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۸:۱۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
باز به کام دلالان وبه دور از مصرف کننده
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۸:۱۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
باز به کام دلالان وبه دور از مصرف کننده
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۴۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
چ کاری که یبارم مثل بورس حسابای مردمو خالی کنید شما دارید فرصت میدید تاس روز پنج روز بعد برنده شدن پولو بدن حالا نداشته باشه نفر ذخیره بعدی کلن به همه چی مردم باید دسرسی داشته باشن این روزا که تو مملکت هیچی نیست جز دلال بازی خودرو مردم دنیا دنبال ارامشو عشق و حالن ایرانیا باید برای خودرو هم سکته و ..بدن خنده دارع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
باسلام
باحساب وکالتی کسانی که پول ندارن از قرعه کشی جا میمونن همین
Iran (Islamic Republic of)
Sh
۰۲:۳۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
واقعا همه رو ناراضی کردید شماهاااااا واقعا یه جوری باشه بدون قرعه کشی ماشین بدید به حتی اگر ۲ سال طول بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
فقط راه دلالان به دنیای رانت و پول راحترشد و جز بدبختی هیچ خیری از این خدانشناسها به طبقه پائین جامعه نرسیده و ما رو با زدن پتک تو سرمون عین میخ فرو کردن تو دنیای فساد و فقر و نداری.یک ساله دولت هی مالیات رو افزایش میده قیمت خوراکی برای مصرف کننده زده(۱/۳)قیمت جنس و مالیات رو از رو دوش پولدارا برداشته.پس کی میخواین بااین مالیات که قراره طبقه پائین جامعه رو تامین کنید و دستورات دین مبین اسلام رو اجرا کنید و یکی نیست بگه این همه ثروت کجامیره؟بازار ارز هم دست دلال افتاده وسایت بانک مرکزی هم اصلا کارنمیکنه.ی عمر کوتاه از خدا گرفته بودیم و تباه شد و فقط اگر خدا و قیامتی وجود داشته باشه اشکال نداره تصفیه حساب رو میذاریم برای اون روز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
لعنت به شما با این کاراتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
این کار فقط به صعود مایه دارهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
این کار فقط به صعود مایه دارهاست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام وتبریک به این همه درایت دقیقا کاری کردند که بغیر از افراد پولدار و دلال افراد عادی نتونن سهمی داشته باشند اصلا چرا باید یه شخص عادی ماشین ثبت نام کنه و سود کنه پس دلالها و پولدارها چیکار کنند خوشم میاد چرابعضی وقتها فکر میکنیم بقیه خوابند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اگر میخاهید این سود جیب دلال ها نرود اسلا واردات را باز کنید هر کس که پول داشته باشه خودرو بیاره این خودرو هارا که یارانه نام نویسی میکنند این پولهای کلان میره به جیب پولدارها ولی میتوانید به جای ارزان دادن خودرو به دست دلال ها به کمک هایه نقدینه به مردم ادی بکنید ویا وام بدهید تا نیازمن واقعی بتواند ثبت نام کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
چندین سال است که امکان خرید خودروی صفر از کارخانه برایمان فراهم نشده و مجبوریم دست دوم بخریم و یا آزاد از نمایشگاه
شرایط خرید همیشه متناسب برای دلالان است و شامل مردم عادی نمیشود...‌‌.‌.
Iran (Islamic Republic of)
Fardin
۲۲:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
سلام به نظر من طرح خوبی هست منم مصرف کننده ام بدونید بعضیا اصلا قصدشون فروختن طلا ماشین قبلی و...اینا نیست چون فقط اسم مینویسن و میخوان حواله بفروشن که باعث میشه مصرف کننده که همین ۹۰تومن داره یا اون بندخدایی که مبخواد طلا بفروشه هم ضرر کنه
بازمم هرچی خدا بخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
من امروز حساب وکالتی انجام دادم برای ثبت نام نوشته باید 72ساعت از انجام وکالتی بگذرد نمیدانم چرا مسئولان نظام هرکاری را میخواهند انجام دهند برای عذاب ورنج ملت هست چراباید 72ساعت بگذرد جمعه تعطیل شنبه تعطیل فردا هم اخرین روز ثبت نام پس تکلیف ما که حساب وکالتی بازکزدیم چیه اقایان مسئول وزارت صمت وایران خودرو لعنت برشماها
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۰:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
دوستان عزیز. بالاخره هر که طاووس خواهد جور هندستان
کشد،،
اونی که پول ندارد اگر اسمش در بیاد دوباره میفروشه به دلال
اونی هم که طلا و سکه ویا ماشین داره باید این ریسک را بکنه
وبفروشه ،،،شما هم خدارا می‌خوایید هم خرما را،،
بالاخره باید یه حرکتی انجام بدید انشاالله اسمتون در میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
چرت نگو من امتیازم را 20میلیون به یکی از اقوم فرختم که بسیار ثروتمند است
پس شما تقاضا کاذب را از بین نبردید سودی که قبلا دست افرد بی پولی مثل بنده را می گرفت ۷۰ تا ۸۰ تومان بود ولی اکنون به لطف شما در صورت برنده شدن افراد ضعیف حداکثر 20میلیون به آنها می رسد و بقیه سود به جیب ثروتمندان بواسطه حساب وکالتی سرازیر می شود
و این یعنی حرکت دولت بسود چهار درصدی ها بدون اینکه تقاضای کاذب از بین رود

تنها و تنها وقتی تقاضا کاذب از بین می رود که واردات خودرو با تعرفه منطقی ۵٪ برای عموم مردم آزاد شود و انحصار مافیایی بنجل سازان از بین برود در این صورت فقط تقاضای واقعی وجود دارد چون عرصه آنقد زیاد می شود که دیگه تقاضا کذاب سودی برای کسی ندارد
در اینصورت خودرو ارزان شده و بنجل سازان تنبیه و هزینه های ایاب و ذهاب و حمل و نقل کاهش یافته و تورم نیز تا حدود زیادی کنترل خواهد شد

همه مشکلات ما از بنجل سازان است
پس همه با هم بگیم مرگ بر بنجل ساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
فقط دلال ها پول دارن.مردم منتظرن برنده بشن بعد طلا بفروشن قرض کنن پول بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
آقا جان بازار خودرو این همه تقاضا وجود نداره همه مردم شدن دلال حالا اینجاست که دولت باید وارد بشه هر کس اقدام به فروش خودرو بالاتر از نرخ مصوب کارخانه کرد مبلغ اضافه را به نفع دولت بلوکه بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ali13
۱۶:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
ماندم باشگاه خبرنگاران جوان چه منفعتی می برد که فقط نظرات مخالفین ودیعه گزاری را می گذارد و استدلال موافقین را حذف می کند نکند شما هم در هرج و مرج بی در و پیکری ثبت نام خودرو منفعتی می‌برید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
یک کلام ختم کلام.
کاری نداره، با یک دستور می شود بساط دلالی ها را جمع کرد. فقط کافیه ضوابطی تعیین و قانونی شود که طی آن، چنانچه اشخاص در خرید خودرو هر حقه و کلکی را به کار ببندند، علاوه بر جریمه تا ۱۰۰ برابر قیمت خودرو، به جرم سو استفاده از مدارک ملی اشخاص ضعیف جامعه مجازات های کیفری نظیر زندان نیز برایشان لحاظ کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
تا قیمت بازار برداشته نشود هیچ روشی برای عرضه خودروخودرورا به دست مصرف کننده نخواهدرساند وپول به جیب دلال ها خواهدرفت دولت به راحتی می تواندقیمت بازاررا غیرقانونی اعلام کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
آره راست میگن! چون منم نتونستم پول توحساب داشته باشم و از نظر ایشان تقاضای کاذب داشتم.
نمیدونم اینا چی میزنند.
میخواستم کمی خرده ریز طلا بفروشم و ماشین بخرم که امروز نسبت به دیروز کلی قیمت طلا اومد پایین و خوب شد نفروختم چون با این همه پارتی بازی که ایرانخودرو انجام میده بازم احتمال برنده شدن پایین بود و با اون پول دیگه نمیتونستم همون اندازه طلا بخرم.
خوش به حال دلال های بازار که همیشه پول نقد تو حساب دارند و الان با خرید کارت ملی هر کدوم دهها مورد ثبت نام کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
مردم عادی که الان هیچکس پول ندارن یا سکه دارن یا طلا هیچکس این کارو نمیکنه بازم فقط به نفع دلال ها کار میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
روش روتین حل مسئله در ایران: اول از همه برای مشکل مورد نظر یه راهکار مسخره‌ ارائه بده. بعد که ده‌ها مشکل جانبی برای اون راهکار درست شد، برای اون مشکلات هم راهکارهای مسخره‌تر ارائه بده. در آخر هم که کلی از بیت المال رو به جیب زدی و کلی رانت به این و اون دادی، بگو راهکار ما از همون اولش مشکل داشت و برو سراغ راهکار مسخرۀ دوم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
از شما انتظار میرفت که صدای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه باشید، نه صدای مرفهین بی درد!!!
یه سوال ساده میپرسم، من جوون متأهل و مستأجر از دار دنیا یه موتور دارم و چهار تا تیکه طلا همسرم (که موقع عقد و عروسی هدیه گرفتیم) با این فکر خودرو ثبت نام میکردیم که اگه به اسممون دراومد موتور و طلاهارو بفروشیم پول ماشینو بدیم، آیا الان با این وضع تورم و گرونی میشه طلا و موتور فروخت فقط واسه قرعه کشی که معلوم نیست اسمت در بیاد یا نه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Hasah
۱۱:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
خوبه خو والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
کجای دنیا این مدلی ماشین میفروشن دوتا خبرنگار باسواد اقتصادی بودن که گیر میدادن اوناروهم خودرو انداز ها خریدن و برا خودشان کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
کجای دنیا این مدلی ماشین میفروشن دوتا خبرنگار باسواد اقتصادی بودن که گیر میدادن اوناروهم خودرو انداز ها خریدن و برا خودشان کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
نظام سرمایه داری
۱۰:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
فقط و فقط به نفع دلال و سرمایه دار شده. والسلام. مثل این میمونه که به قول نقی پایتخت با این قانون برداشتن و مردم رو امشی کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
میگن پول پول میاره باید پول داشته باشی تا بتونی تو قرعه کشی ماشین شرکت کنی همه امکانات برای کسایی هست که پول داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
خدا نابودشون کنه که هر کاری میکنند فقط برای پولدارها،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
هر کاری میکنن به نفع دلال هاست مردم عادی نه اطلاع دارند ونه می توانند بخرند قرعه کشی باشه یا بورس فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
هر کاری میکنن به نفع دلال هاست مردم عادی نه اطلاع دارند ونه می توانند بخرند قرعه کشی باشه یا بورس فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی محمدی
۰۸:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
با این روش دیگه مطمعن میشن که فقط دلالی میاد شرکت میکنه که پول داره و میخواد باهاش خرید وفروش کنه و اینه که مردم رو میسوزونه و روز به روز دلسردتر میکنه از کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
باز این به نفع دلالان هست . راحت ترین روش هر کس خودرو می خواهد ثبت نام می کنند و با نوبت از اول شروع به تحویل می کنند تمام
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۷:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
الان با این روش شغل جدید ایجاد میشه...از فردا دلالها کد ملیس افراد رو میخرن و پول میریزن به حساب مردم بدبخت و با نام اونها ثبت نام میکنن. تهشم اگه اسمشون در اومد یه چندر غاز بهشون میدند و ماشینو بر میدارن...
کلا ایجاد شغل برا دلالها همیشه داره به روز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
نکته اصلی رو فراموش کردی!!!!
کیو دیدی توی این اوضاع که اعتماد ها کم شده نسبت به آشنا بردار به بردار پول قرض بده نیست وای به حال غریبه!! بیاد پول بریزه به حساب یکی به امید برنده شدن آن هم تا یک سال ديگه که تحویل خودرو باشه اومدیم طرف عمرش به دنیا نبود تکلیف چیه!!؟؟
اصلا خودت همچین کاری میکنی پول بدی به یکی برای ثبت که آیا به نامش دربياد یا نیاد تا یک سال دیگه؟؟
این شرط حساب خوبه در کنار شرط سند رهن خودرو به مدت یکسال با حداقل 5 هزار کارکرد خودرو سند از رهن خارج شود اگر سند در رهن تنها باشه طرف خودرو می خوابونه توی پارکینگ ( شخصی یا عمومی نداره چون با این تورم یک ساله 10 برابر پول پارکینگ گیرش میاد)
والا بدرد نخواهد خورد دوباره شاهد رانت خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
خیلی ها هستن از مردم عادی سرمایشون رو به صورت طلا یا سکه نگه داشتن تا ضرر نکنن و وقتی اسمشون درمیاد طلاهای خانوادشون هم شده میفروشن تا بخرن. اینها میان نود میلیون بخابونن تو بانک؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
دلالها ناراحت شدن :)
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا رضایی شهروند عادی آزاده وجانباز
۰۰:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
باسلام واحترام،،طرح جدید حساب وکالتی فقط مشمول افرادی میشود که وضع مالی خوبی داشته باشند،فکر میکنم جوانان کشورمان قدرت خرید نداشته باشند و مورد دوم درایت قضیه حدود دو تا سه هفته پول در بانک بلوکه میشود آن هم به نفع بانک میشود وله ضررمردم تمام میشود،تنها یک راه وجود دارد واردات را آزاد بکنید تاخود مردم بتوانند خودرو خرید بکنند آن هم به قیمت امارات با عربستان تا دست دلالان بسته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
اتفاقا کسی که پول نداره خودش دلال حساب میشه اگه بخواد بدون پول بنویسه چون فقط میخواد اسمش رو بنویسه و حواله بفروشه و مصرف کننده نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
آقای 4٪ ی پس دلالی برای شما خوابه ولی برای کسی که پول نداره اخه

خدا لعنت کنه شما ثروتمندان حریص را که چشم این ندارد ی بنده خدای مستضعف هم سهمی از این مملکت داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
همه چی به نفع پولدار و سرمایه داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
چرا‌برای‌اونهایی‌که‌ماشین‌دارن،ومیخواهند،عوض‌کنند،راهی،نمی‌گذارید
بنده،پراید،دارم،ومصرف‌کننده،واقعی،خودرو،ومی‌خواهم،ماشینم‌را
عوض‌کنم،اما‌به‌دلیل،محدویت،پلاک،فعال،نمی‌توانم،ثبت،نام،کنم،
واگر‌بتوانم،ثبت،نام‌کنم،وماشین،نو‌بگیرم،ماشین‌قدیمی‌را‌می‌فروشم،و
خودرو‌جدید‌را‌می‌خرم،الان‌چند‌وقته‌منظرم،اتفاقی،بیافتد،واما‌وضع
بدتر‌میشود،ازباشگاه،خبر‌نگاران،خواهش،میکنم،این،مسئله را‌هم
منعکس،کنند،با‌تشکر،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
چرا باید همیشه تو سف باشیم که نوبتمون بیاد
.تا نوبت من بیاد .فک نکنم زنده باشم 30 بار ثبت نام کردم ..چرا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام.این هم از دلالی جدید خودروسازان حلبی داخلی است،در کجای جهان چنین جنایتی خودزوساز بر علیه مصرف کننده واقعی می کند،باز کنید درب واردات میلیونی و بدون تعرفه برای عموم مردم ایران را و به این احتکاز و کاهش تولید درجهت گرانی خاتمه دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
چه فایده با 2/5برابر قیمت قبل به مردم میفروشن بازم در اینجا قشر متوسط به پایین توان خریدش رو نداره. و بازم دلال‌ها با روش‌های گوناگون وارد خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۲۳:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
دزدی تو روز روشن
Iran (Islamic Republic of)
M.m
۲۲:۲۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
خودرو سازان کشور و واردکنندگان خودرو با قیمت سازی بورسی جیب مردم را خالی می‌کنند در حالی که نرخ سهام بورسی در هر روز کف و سقف قیمتی دارد اما فروش خودرو در بورس هیچ سقف قیمتی نداشته و هرچه کشش بازار عرضه داشته باشد قیمت بالا میرود!چرا خودرویی که ۱۰۰۰۰دلار وارد میشود و با آخرین سطح سود گمرکی ۳۱درصد باید ۱۳۰۰۰ دلار فروخته شود اما ۲۱۰۰۰دلار فروخته می شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
دولت‌های ما خوب فهمیدن که ما ملت، ملتی طمع کار و حریص هستی تا چند درصدی تو بازار گرونتر باشه حاضریم ساعتها یا ماه‌ها تو صف وایسادیم بلکه تو بازار گرونتر بفروشیم هر چی که میخواد باشه از مرغ تا جون آدمیزاد، خودمون دستی دستی داریم ارزش پولمون داریم میاریم پایین حالا این لحظه که سود میکنیم خوشحالیم، دریغ ار اینکه یک ماه دیگه همون وسیله که دو برابر قیمت فروختی نمیتونی بخری، ما مردم، مردم خوبی نیستیم این واقعیت رو باید بپذیریم دولت‌ها ما رو اونجور که خودشون دوست داشتن بار آوردن و این عادت رو دیگه نمیتونیم از سرمون بیرون کنیم مگر اینکه معجزه ای بشه که یک شبه ایران بشه مدینه فاضله، که اونم غیر ممکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
دولت با این کارش دست دلال و بهتر باز کرد من مثلاً ثبت نام میکردم اگه اسمم بعد ۳۷دفعه در می آمد ماشین مدل پایین مو با یکم قرض میشد ماشینم عوض کنم که اینم از ما گرفتن جالبتر از این طرح مادران که نه مادر نه پدر گواهینامه نداشته باشم حساب وکالتی هم نمی‌خواد ولی راحت برنده میشن حالا به نظر مادر و پدر که نمی تونن رانندگی کنند پس نوزاد می‌ره برای گرفتن گواهینامه یا امتیاز میدن به همون کاسب مثلاً دلال اینم یه لاتاریه دیگه واقعا شورشو در آوردن چهار نفر نداریم که تصمیمات بگیرن که برای قشر ضعیف جامعه بخوره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
در این روش وکالتی و منوط کردن شرکت در قرعه کشی به واریز مبلغ 90000000ریال فقط درجهت حمایت از سرمایه داران بخواهد بوده و در این شرایط بد اقتصادی اکثرمردم بدلیل فقر مالی قادربه شرکت در قرعه کشی‌.که هدف از آن برخورداری مخصوصا قشر فقیر از شانس استفاده از یارانه می باشد، نخواهند بود و طرحیر علیه قشر ضعیف است و یک طرح کثیف و چاق کردن افراد متمول و متمکن خواهد بود و باز هم طرح علیه ضعفا و فقرا عمل کرده است. و ادعای حذف تقاضای کاذب در این روش بسیار احمقانه است. فقط قشر فقیر را حذف کردید و شیطانی است. به امید نابودی بانیان این طرح
Iran (Islamic Republic of)
Yas
۲۲:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
الزلم به پرداخت پیش پرداخت رانتیه که حکومت به دلال ها داره میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
روشی به کام دلال ها و به ضرر مصرف کننده های واقعی خودرو.هر چند به نظر میاد خودشون همینو میخوان تا بدست دلال ها بیوفته بازار رو ملتهب تر کنن تا قیمتو افزایش بدن برایز بار هزارم.من تو عمرم ماشین نداشتم ولی با این طرح منه مصرف کننده رو زیر پا له کردن.ان شاءالله اون دنیا منم اونارو زیر پا له میکنم چرا که حق الناس رو بوسیدن گذاشتن کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
دور باطل کی تمام میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۱:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
آقا وقتی قیمت ماشین همینه چرا باید گرونتر تو بازار فروخته بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
این طرح در راستای تقویت جریان سرمایه داری و تضعیف قشر مستضعف می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
کلی پول الکی بزاریم تو حساب که ببینیم به اسممون قرعه کشی در میاد یا نه؟کلا سالی چندبار قرعه کشیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
با عرض سلام خداوکیلی همه این مسخره بازی سر اینه که ماشین گیر دلال نیاد من خودم ۴۸ سال از عمرم شده ۱۵۰ تومن تو عمرم ماشین هم نداشتم خداوکیلی اگر میخواین ماشین گیر امسال من بیاد بیاد ۱۰۰ تومن بگیره بقیه اش را برجی یا سال قست ببنده تا روز آخر که سند آزاد میشه ببینم کدام دلال جلو میاد ببینم دیگه کارت ملی کی می‌خره برا ثبت نام همه بدبختی اینه که تا اسمش در میاد برو ببین حواله چطور میفروشن بعد همش تز علکی میدن یه روز وکالتی روز دیگه جور دیگه یا یک راه دیگه اگر واقعلاراست میگه ایران خودرو شروع کنه به قیمت کارخانه ماشین نمایندگی بفروشه هر کی بخواد بره بخره پول هم همان جا پرداخت کنه دیگه کی میره ماشین از بنگاه دلال می‌خره هر کی ماشین نو میخواد نمایندگی به قیمت کارخانه فراوان به قرآن دیگه خبری از قیمت‌های نجومی نیست راه خیلی داره فقط به شرطی که دولت دلش بخواد مردم اذیت نشن همین وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
خوبه با این کار فقط پولدارها میتونن شرکت کنن و عملا مردم فقیر حذف میشن باز هم به ضرر مردم عادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
دیگر کسی به شما خون آشامان دلال اعتماد ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
اتفاقا اونی که داره ۹۰ تومن پیش بزاره دوهفتهوتو بانک همون دلاله
ما که ثبت نام‌میکردیم‌ میخاستیم اگه در بیاد اسممون ماشینمونا بفروشیم و بریم نو بخریم که به لطف دسیسه های دولت اینم از روون بریده شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
بیخود همچین فکری میکنید.میخوای ماشینتو به نرخ بازار بندازی به خلق الله بدون اینکه هیچی روش بزاری صفر بگیری اینکار اصلا درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ali13
۰۶:۲۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
دوست گرامی یکی از شرایط ثبت نام خودرو .نداشتن پلاک فعال بوده و هست یعنی شما خودرو دارید نمی توانید ثبت نام کنید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۱:۱۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
دولت پول ندارن میخواد با این کار مردم سرگرم کنه پول داخل حساب
نگه دارن مدتی از این پول استفاده میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
صد در صد موضوع همینه وگرنه این قضیه بورس کالا و خودرو هیچ کمکی به ارزان شدن کالا نخواهد شد بلکه ثروت، ثروتمندان داره بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
خوبه ولی چرا مثل کامپیوتر های دهه ۵۰ فکرشون دیر میاد بالا-- کمودور --- ۲۸۶-- ۳۸۶--- ۴۸۶--- پنتیوم .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
مردم عادی انقدر پول ندارند توحساب بخوابن ،با این روش فقط سرمایه دار میتونه ماشین بخره
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۰:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
وقتی دست مردم فقیر را با این طرح ظالمانه می‌بندید دست واسطه ها وپولدارها را باز می‌کنید چرا مراجع تقلید اعتراض نمیکنند؟ چراکه پول مردم دراون مدت تو بانکه سود نباید تعلق بگیره ؟ شما باعث آن خواهید بود تا مردم بیشتر نظام بدبین شوند برا سرمایداری ۹۰ ملیون پول خرده ولی برا مردم رویای دست نیافتنی .وقتی عده کاری ازمردم حذف شوند دلال‌ها احتمال برنده شدنشان جند برابرمیشه بعدهم با لیزینگ واقساطی کرون همان خودرو به مردم سود هنگفتی می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
واقعا اینا ملت ایران رو چی فرض کردن اگه راست میگن توضیح بدن که چطور میشه نمایندگی ها ماشین ندارن بفروشند ولی شرکت های لیزینگی همون خودرو ایرانی را آنی و سریع تحویل میدن اینا از کجا دارن خودرو میارن ومدل روز وبقیمت بازار تحویل میدن که کارخونه نمیتونه این کار رو بکنه پس قرعه کشی و امثال اینها بازی دادن ملت شریف ایران هستش
Iran (Islamic Republic of)
پناهنده
۲۰:۲۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
خیلی مسخره است با این روش فقط پولدارهای محترم میتونن ثبت نام کنن، نه امثال ماها که منتظر بودیم اسممون در بیاد تا ماشین های داغون زیرپامون و بفروشیم و پول ماشین جدید و بدیم.
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
شما رسانه ها و مسئولین مقصر صد درصدین چرا که راه صحیح را بازتاب و باز نشر نمیدهید چونکه به ضرر خودتان میشه ، راه صحیح اینه که تنها افرادی در قرعه کشی شرکت داده شوند که کل اعضای خانواده اش فاقد خودرو باشند ، نه این طرحها و روشهای مضحکی که فقط به نفع زیاده خواهان هست
Germany
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
این ی کار بسیار عالی و کار آمده. و دست دلال رو ی کم کوتاه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
وقتی خودرو ساز دلال صفت است و دولت فرزند دلال حالا بگو یا شیخ دست کدام دلال قطع می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
حرف شما در صورتی درست خواهد بود که قیمت در بازار کاهش داشته باشد نه اینکه طرف میاد می‌خره بعد که خودرو یا هر وسیله دیگه رو تحویل میگیره بین 50تا چندصد میلیون گرونتر بیرون میفروشه الان دولت شده دلال مردم از دلال شدن دلال‌تر
Iran (Islamic Republic of)
مردم بدبخت
۰۱:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
شما حتما پول داری یا دلالی
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۷:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
اتفاقا الان فقط دلالها میتونن ماشین بخرن نه مردم عادی...
فکر کنم شما خودتم یکی از دلالها هستی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
واقعا طرح خوبیه برای حذف دلالان،به هر تیر چراغ برقی می رسیدی حواله خودروی شما رو خریداریم تسویه نقدی تو همون دم در خونه تون راضی به زحمت نیستیم!!!!!،اونی که نیاز نداشت هم شرکت میکرد،منی که فرسوده دارم و تو اسنپ کار میکنم نیاز مبرم به خودروی نو دارم شانس برنده شدنم یک به هزار بود..واقعا خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
شما ۹۰ میلیون پول داری تو اسنپ کار می کنی؟
تولید فلافل خونگی بزنی سودش بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
بنظرم کاراحمقانه ای است.مردم لنگ ودیعه خونه هستن
اونوقت 90 م مگ کم پولیه.اونم معلوم نیست تاچند سال بلوکه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ali13
۰۶:۴۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
چطوری می خواهند خودرو ثبت نام کنند فکر کنید همین الان برنده شدن دوست عزیز کسی که الان ودیعه مسکن را ندارد دنبال تهیه مسکن می باشد نه خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
طرف خرده ریز میفروشه ماشین بخره باهاش نون در بیاره و بتونه کرایه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
ما یه زمین ارثی توی شهرستان داریم که میگفتیم اگر ماشین برنده شیم بفروشیمش. حالا الان اگر بفروشمش و برنده هم نشم همینم خورد و خوراک میشه و تمام. چرا به فکر امثال ما نیستیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
تو اگر برگردی شهرستانتون نصف مشکلات ما حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
کشور ما با کشور مسولین فرق میکنه،بخدا من نه ضد انقلابم نه منافقین، جمهوری اسلامی ایران را هم قبول دارم ،جانم را هم فدای رهبرم می کنم، ولی بخدا ایرانی که مسولین ازش حرف می زنن با ایرانی که ما توش زندگی می کنیم فرق داره،شما می خواهید دلالی را حذف کنید، ولی اون بنده خداهای که دستشون خالی بی پول ها با یه امیدی به این قرعه کشی دل بسته بودن رو حذف کردید البته خوب شد امید کاذبی بود،من خودم اینجا چند مورد دیدم که سرمایه دارها دارن امتیاز افراد بی پول را می خرن،مافیا که شاخ دم نداره،
Iran (Islamic Republic of)
کریم آق منگول
۱۹:۳۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
کلا روش فروش خودرو سازان ایرانی شیادی و سواستفاده از خریداران است و اینها مردم را دست انداخته اند و به ریش آنها میخندند وسازمان حمایت از مصرف کننده هم از خودشان است و پدر مصرف کننده را درآورده اند و جیب دلالان را پرپول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
خودرو سازها اگه راست میگن ، صورت های خرید قطعات و هزینه ها رو اعلام کنن تا مردم ببینن که چطوری خودروسازها با این گرانفروشی و کیفیت پایین و بازار انحصاری ، ادعا میکنن دارن زیان میکنن و چرا خودروی وارداتی رو سه چهار برابر قیمت میفروشن تا مردم مجبور باشن خودروی تولیدیشون رو بخرن ! به نظر شخصی من فساد در خودروسازی خیلی خیلی زیاده و متاسفانه دولت و به سری مسئولین هم به شدت ازشون حمایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
به نفع دلال ها و پول دارها و به ضرر قشر ضعیف که همون شانس ناچیز رو هم از دست داد. تعجبی هم نداره باللاخره ایران بهشت دلال هاست.
اونایی که این تصمیم رو گرفتن این حرفا رو درک نمی کنن و نمی فهمن چون از جنس مردم نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
مگه قرار نیست قرعه کشی دیگه نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
طرح ایراددارد ولی بهتراز جولان دلالی در کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
دوست عزیز من باید طلاهای همسرم را بفروشم و نود میلیون تومان تهیه کنم اگه برنده نشدیم چی؟ پی این طرح واقعا خوب نیست در صورتی که ما به پراید مدل ۸۸ داریم هر چند وقت هم خراب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
با همون پرایدت حال کن طلا خانومت هم نفروش ...زشته ....
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
چرا حالا ناراحت هستتند کاربران عزیر و پیام نارصایتی ازراین طرح میگدارند
نه اینکه تو سی دفعه قبل که واریزی نمیخواست تند تند برنده میشدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
من چند بار ثبت نام کردن واسه فرسوده ولی در نیومده لطفا به فکر ما هم باشین ممنون
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
همه مسخره بازی است 50بارزدیم درنیامد همه باندباری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
ای کاش کل صنعت خودرو سازی کشورمان از ریشه خشک بشه شاید اینهمه ظلمی که در حق ضعفا میکنند با عاملینش ریشه کن بشود آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
اخ اخ اخ درد دارم 30سال دارم دراین 30سال نود ملیون ندیم 15ساله که دارم کارمیکنم 9ملیون ندیم ماهی 8تومان حقوق داریم 3تومان اجاره خونه یه تومان کرایه 4تومان هم خرج خونه بخور نمیر اینا بگن 30ملیون بزارن بانک
Iran (Islamic Republic of)
میعاد
۱۸:۴۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام به نظر میاد اگر اینکار برای طرح جوانی هم باشد بهتر جواب میده چون اکثریت تخلفات در این حوزه رخ می دهد و گرفتن اجاره ای کارت ملی از راه های مختلف و خانواده توی خونه اش نشسته احاره میده ۱۵میلیون و وقتی کدملی فرزند برنده شد ۱۴۰میلیون به خانواده میدن و دلال صاحب ماشین میشه اونم دلال اینجا ۱۵۰میلیون سود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
مسخره کردین مردمو با بدبختی پول گذاشتیم تو حساب وکالتی حالا سایت ثبت نام سایپا باز نمیشه اصلا چند روزه
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۸:۲۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
تقاضای کاذب با ریختن پول مردم به بانک!!!!!!! به شعور مردم توهین نکنید خواهشا!!! چند سال پیش می خواستید همین کار رو بکنید صدای مردم در آمد که دارن پول هاتون رو میگیرن ماشین هم بهتون نمی دن فهمید برا مظوم نمایی دو سال دندون رو جیگر گذاشتید حالا دوباره همون حقه رو درآید به بهانه دلال بازی وجود داره انجام می دید. طرف بیاد ماشین می خواد بیا پول طلا ها ش رو بزاره تو بان. ارزشش بیاد پایین ماشین هم گیرش نیاد. خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
خسته نباشیدواقعامنی که ماشین مدل پایین دارم تکلیفم چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
با همون حال کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
بهترین کار این بود که طبق عدالت اولویت تحویل خودرو به خانواده هایی باشه که هیچکدام از اعضای خانواده پلاک فعال ندارند... اینجوری عطش کاسبی با خودرو می‌خوابید و تعادل ایجاد میشد... تعداد خانوار بدون ماشین یک چهارم تعداد ثبت نام کنندگان هستند... ولی چه بگیم از رانت خودرو ساز که میخواد این روال ادامه دار باشه چون به نفعشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
خدا ازتون نگزره ۴ساله دارم ماشین ثبت نام میکنم ۸۳بار افسوس از یک بار برنده شدن الانم یه بامبلی دیگه راه انداختن خدا لعنتتان کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
هرکس خودرو گرفته تا دو الی سه سال نتونه بفروشد و سند در رهن خودرو ساز باشه بهترین کاره. خودرو ساز دیگه نمیتونه زیر آبی ماشین بفروشد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
تنهاکاری که یک بار تو این مملکت درست انجام شد همین کار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
اتفاقا دلالی بیشتر میشه، چون فقط دلال ها پول اضافی دارن، وگرنه مصرف کننده می خواد طلا و .... بفروشه ماشین ثبت نام کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
این کار بصورت کامل دلال ها رو حذف نمیکنه چون که این 90تومن برای اونها عددی نیست. اما با اینکار حداقل اونایی که پول ندارن نمیان ثبت نام کنن و باعث میشن که متقاضیانی که واقعا نیاز به خرید خودرو دارن و پول خریدنش رو هم دارن، از شانس بیشتری در قرعه کشی بهره مند باشن و شاهد رکورد های میلیونی متقاضیان ثبت نام در قرعه کشی خودرو سازی های دولتی نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۷:۲۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
خوش به حال سرمایه دارا،
Iran (Islamic Republic of)
امید شعبان
۱۷:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
یعنی واقعا نمیدونن که بیشتر مردم با فروش طلای زن و بچشون یا ماشین فرسودشون یا قرض کردن پول اگه برنده میشدن پول رو میریختن به حساب که الان همین دل خوشی رو هم دیگه ندارن مردم،الان فقط پولدارها میتونن ماشین رو بگیرن،اینا واقعا نمیدونن یا خودشونو زدن به اون راه؟؟؟ اگه ندونن که پس از مردم نیستن و هیچوقت جای مردم هم نبودن و اگه خودشونو زدن به اون راه که واویلا ...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی فلاح
۱۷:۲۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
عهدنامه ترکمنچای برای صاحبان خودروهای فرسوده که اکثرا قشر ضعیف جامعه هستند!! اولا که درقرعه کشی باید شرکت کنند دوم پس ازبرنده شدن باید خودرو خود را اسقاط کنند بدون اینکه ریالی دریافت کنند، سوم، قیمت خودرو را هم باید به روز پرداخت کنند!! چهارم تا تحویل گرفتن خودرو نو مشخص هم نیست چه زمانی باشه بدون ماشین میمونن، پنجم، اگر یه هو قیمت خودرو هم افزایش پیدا کند و پول مابه التفاوت را نداشته باشند واریز کنندخودرو فرسوده هم قبلی هم ازدستشون رفته!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
فقط باید سرپرستانی اسم بنویسن ک خودرو ندارند با افراد تحت تکلفش الان توی ی خونه چند نفر ثبتنام میکنه واقعا ظلم و بی عدالتی هستش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا که مردم ایران رو تحریم میکنه اسمش رو میشه گذاشت دشمن
ایران خودرو که به پشتوانه دولت و مجلس مردم رو تحریم خودرویی میکنه اسمش رو چی باید گذاشت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
دوست دشمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
اگر ماشین در نمایندگی به فروش می رسد وبه قیمت کارخانه چه نیازی. به قرعه کشی بورس. در ضمن ماشین مصرفی هست و نباید در بورس باشد....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
به خدا خجالت نکشیدین؟
Belgium
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
بسته دیگه شورشو در آوردید. کسی که پول میده و کارت ملی می‌خره شک نکن حساب وکالتی هزار تا هم بخاد میتونه به اسمشون باز کنه. حداقل قبلا کسی برنده میشه فرست داشت ماشینشو بفروشه و بده حالا کاری کردید طرف بین فروش ماشین و نفروخت مونده آخه لامصب مردم اگه پول داشتند آخه این آشغالها رو سوار نمیشدن که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خواهش میکنم خونسردی خودتونو حفظ کنید و به چیزهای خوب خوب فکرکنید
۱۲۳
آخرین اخبار