زلنسکی: تا آخرین توان خود از باخموت دفاع می‌کنیم

رییس جمهور اوکراین ضمن تکرار درخواست خود برای ارسال کمک‌های تسلیحاتی بیشتر گفت که کی یف از تمام توان خود برای دفاع از باخموت استفاده خواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در حالی که میزبان رهبران اتحادیه اروپا برای گفتگو درباره تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و الحاق کی یف به اتحادیه اروپاست، قول داد که مردم اوکراین تا زمانی که بتوانند از شهر باخموت دفاع خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی در ادامه گفت: اگر ارائه تجهیزات بویژه تسلیحات دوربرد تسریع شود، نه تنها باخموت را رها نخواهیم کرد، بلکه اشغالگران را از دونباس (منطقه‌ای در شرق اوکراین) که از سال ۲۰۱۴ اشغال شده است، خارج خواهیم کرد.

وی، در کنار رهبران اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری گفت که هدف تحریم‌های اروپا باید اطمینان از محدود کردن توانایی روسیه در بازسازی قابلیت‌های نظامی خود باشد.

زلنسکی در خصوص درگیری‌ها در باخموت گفت: هیچکس باخموت را تسلیم نخواهد کرد. تا جایی که بتوانیم می‌جنگیم. ما باخموت را قلعه دفاعی خود می‌دانیم.

اولکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین و مقام بلندپایه امنیتی این کشور به شبکه اسکای نیوز گفت که نیرو‌های روسیه آماده تهاجم بزرگ تازه‌ای در چند هفته آتی در خاک اوکراین می‌شوند.

به گفته دانیلوف، تهاجم تازه روسیه ممکن است با سالگرد آغاز حمله گسترده این کشور در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) هم زمان باشد. روسیه آماده اوج گیری حداکثری تنش و درگیری می‌شود و همه امکانات موجود خود را شامل برگزاری رزمایش‌ها و آموزش‌ها، برای این هدف گردآوری و بسیج کرده است.

این هشدار چند هفته پس از اشاره مقام‌های اوکراین و غرب به خطر تهاجم احتمالی تازه روسیه در ماه‌های آینده، منتشر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار