تعیین حریم پارک ملی دریاچه ارومیه

پس از ۴۷ سال حریم و مرز پارک ملی دریاچه ارومیه تعیین شد.

جلسه تدقیق و تعیین تکلیف حریم و مرز پارک ملی دریاچه ارومیه با مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان، نمایندگان و کارشناسان سازمان آب منطقه‌ای و سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط در اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزارشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مهم و ضروری برشمردن این اقدام گفت: حفاظت از پارک ملی دریاچه ارومیه با تعیین مرز و حریم آن به شکل دقیق‌تر و بهینه‌تر موجب حفاظت موثر‌تر از اراضی ملی واقع در این پارک ملی خواهد شد و مسیر انجام عملیات حدنگاری اراضی را در این محدوده تسهیل می‌کند.

سعید شهند با اشاره به مواد قانونی موجود در این زمینه افزود: مستند قانونی این اقدام بند ج ماده ۲ قانون اراضی مستحدث و ساحلی مصوب سال ۱۳۵۴ است که در آن عرض حریم دریاچه ارومیه ۶۰ متر از آخرین نقطه پیشرفتگی آب در سال ۱۳۵۳ تعریف شده است و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور (اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان) مکلف است حریم دریاچه ارومیه را بر این اساس شناسایی، تعیین و میله گذاری نماید.

این نخستین بار است که پس از ۴۷ سال در خصوص تدقیق و تعیین حریم و مرز پارک ملی دریاچه ارومیه اقدامی عملی و اجرایی صورت می‌گیرد.

دریاچه ارومیه که در سال ۱۳۵۲ در فهرست پارک‌های ملی ایران به ثبت رسید از زیستگاه‌های طبیعی جانوران در ایران می‌باشد و با وسعت ۴۶۲ هزار و  ۶۰۰ هکتار، یکی از ۹ ذخیره‌گاه زیست‌کره در ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.