فرماندار شهرستان اسکو مطرح کرد؛

لزوم اجرای مصوبات شورای راهبردی کندوان

فرماندار شهرستان اسکو بر لزوم اجرای مصوبات شورای راهبردی کندوان برای ثبت جهانی آن تاکید کرد.

فیروزی فرماندار شهرستان اسکو در جلسه شورای اداری اسکو مهمترین موانع موجود برای ثبت جهانی روستای کندوان را ساخت و ساز‌های غیر اصولی در محوطه تاریخی آن برشمرد و گفت: رعایت استاندارد‌های جهانی و حفاظت از بافت تاریخی و سنتی این روستا جزو ضروریات  است و مقدمات ثبت جهانی این روستا محسوب شده و باید زوائد بصری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز حذف شوند.

وی گفت: لازم است مصوبات شورای راهبردی کندوان و کارگروه میراث فرهنگی در روستای کندوان اجرایی شده و از فعالیت خودسرانه متخلفان جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان اسکو یکی دیگر از مشکلات روستای کندوان را سامانه گرمایشی آن عنوان کرد و گفت: با هدف حفاظت از محوطه تاریخی روستای کندوان لوله کشی گاز شهری به خانه‌های مخروطی شکل ممنوع است و باید از شیوه‌های نوین و استاندارد برای گرمایش بهره گیری شود تا از اثرات مخرب گاز طبیعی در امان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نیاز‌های اصلی شهر جدید سهند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به ۱۴ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر سهند نیازمند هستیم تا از لحاظ فضای آموزشی در حد استاندارد قرار گیریم.

وی تکمیل و اتمام طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: طرح شبکه جمع آوری فاضلاب اسکو و طرح کمربندی ایلخچی از جمله طرح‌های نیمه تمام این شهرستان است که با پیشرفت فیزیکی قابل قبول نیازمند تامین اعتبار بوده تا هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار