سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت :بارندگی‌های سال آبی جاری در شهر‌های یاسوج، لنده و باشت از مرز ۵۰۰ میلی متر گذشته است.

علی کرمی افزود: از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون ۵۶۳ میلی متر باران در لنده، ۵۲۰.۶ میلی متر در یاسوج و ۵۱۹ میلیمتر باران در باشت گزارش شده است.
 
سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال همچنین ۴۷۹ میلی متر باران در سی سخت،۴۶۵ میلی متر در مارگون، ۴۶۴ میلی متر در چرام،۴۲۱ میلی متر در دهدشت،۳۶۹ میلی متر در امامزاده جعفر،۳۴۷ میلیمتر در لیکک و ۳۴۳ میلی متر باران در دوگنبدان ثبت شده است.
 
وی عنوان کرد : با اشاره به اینکه میانگین سالیانه باران در استان ۵۸۰ میلیمتر است تاکنون ۷۷.۶ درصد میزان باران سالیانه استان تحقق یافته که وضعیت مطلوبی تا این زمان از سال آبی محسوب می شود.
 
سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین بارش باران استان در سال زاعی جاری به ۴۴۱.۸ میلی متر است که ۲۱ میلی متر بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
 
کرمی ادامه داد: میانگین بارندگی کهگیلویه و بویراحمد تا این زمان از سال آبی ۳۶۲میلی متر است که ۷۹میلی متر کمتر از باران های امسال است.
 
او گفت: میزان بارندگی های امسال در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، دهدشت و منطقه امامزاده جعفر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته اما بارندگی های ثبت شده در ایستگاه های مارگون، لنده، چرام و لیکک کمتر از مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.
 
کرمی تاکید کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۷۹۶،سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳،لیکک ۴۰۶.۷ ،مارگون ۶۲۶و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلیمتر است.
 
او درباره پیش بینی بارندگی در روزهای آینده نیز خاطرنشان کرد: سامانه بارشی از عصر فردا دوشنبه هفدهم دی ماه وارد استان می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.