تسلا قیمت خودرو در آمریکا را افزایش داد

پس از کاهش شرایط اعتبار مالیاتی در آمریکا، شرکت تسلا قیمت خودروی مدل Y خود را افزایش داده است.

به نقل از رویترز، پس از اینکه دولت آمریکا سقف قیمت خودرو‌های برقی واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی را افزایش داد، شرکت تسلا قیمت خودروی پرفروش خود یعنی مدل Y، را هزار دلار در این کشور افزایش داد.

تسلا قیمت مدل Y Long Range را به ۵۴۹۹۰ دلار و مدل Y Performance را به ۵۷۹۹۰ دلار افزایش داده که هر کدام هزار دلار افزایش یافته است. این دومین افزایش قیمت برای مدل Y Long Range طی دو هفته گذشته بود. اما همچنان این مدل خودرو‌ها به ترتیب ۱۵ و ۱۷ درصد ارزان‌تر از یک ماه گذشته هستند که تسلا کاهش قیمت‌های خودرو هایش را به منظور افزایش تقاضا در دستور کار قرار داد.

در یک تغییر، وزارت خزانه داری روز جمعه حکم داد که کراس اوور‌هایی مانند مدل Y تا زمانی که قیمت آن‌ها کمتر از ۸۰ هزار دلار باشد، واجد شرایط دریافت مالیات بر خودرو‌های الکتریکی هستند. این سقف برای خودروهای، سدان‌ها و واگن‌ها کمتر از ۵۵ هزار دلار است.

تسلا در ماه ژانویه در واکنش به نشانه‌هایی از کاهش تقاضا، قیمت‌های جهانی را کاهش داد. این شرکت روز جمعه برای دومین بار در کره جنوبی قیمت‌ها را کاهش داد.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا ماه گذشته گفت که سفارشات خودرو تقریباً دو برابر تولید شرکت در ژانویه و پس از دور اول کاهش قیمت بوده است. او گفت که تقاضای شدید شرکت را بر آن داشته تا اولین افزایش قیمت کوچک خود را برای مدل Y انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار