آمریکا اموال روس‌ها را برای کمک به اوکراین مصادره کرد

وزیر دادگستری آمریکا نخستین بار اجازه انتقال مالکیت دارایی‌های بلوکه شده یک بازرگان روسی به وزارت امور خارجه آمریکا را صادر کرد.

مریک گارلین اعلام کرد نخستین بار اجازه انتقال مالکیت دارایی‌های بلوکه شده یکی از بازرگانان روسی را به وزارت امور خارجه آمریکا صادر کرد و قرار است از این اموال برای کمک به اوکراین استفاده شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، گارلین در دیدار با دادستان اوکراین در واشنگتن، افزود، این اقدام، مطابق اختیارات جدیدی است که کنگره آمریکا به وزارت دادگستری این کشور داد و اجازه انتقال مالکیت بخشی از اموال بلوکه شده و استفاده از آن برای بازسازی اوکراین را می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: در ماه آوریل گذشته پس از صدور کیفرخواست علیه کنستانتین مولاویف ثروتمند روس به اتهام نقض تحریم‌ها، دستور بلوکه کردن اموال او را صادر کرده بودم. در آن زمان همچنین بلوکه شدن میلیون‌ها دلار از حساب‌های یک موسسه مالی آمریکایی را که منشأ آن فرار از تحریم‌ها بود اعلام کردم. دادگاهی در نیویورک دستور داد این اموال به نفع آمریکا توقیف شود و بر اساس اختیارات من، نخستین بار این اموال در اختیار وزارت امور خارجه آمریکا قرار خواهد گرفت تا در چارچوب حمایت از ملت اوکراین از آن استفاده شود.

واکنش سفارت روسیه به انتقال مالکیت دارایی‌های بازرگان روسی به آمریکا

سفارت روسیه در واشنگتن به تصمیم دولت آمریکا برای انتقال مالکیت دارایی‌های توقیف شده یک بازرگان روسی به وزارت امور خارجه آمریکا به منظور استفاده از آن در کمک به اوکراین، واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سفارت روسیه در واشنگتن با صدور بیانیه‌ای در کانال تلگرامی‌اش، تاکید کرد تصمیم آمریکا برای انتقال اموال بلوکه شدن بازرگان روسی، سرقت آشکار اموال شخصی افراد با هدف تحقق اهداف فرصت طلبانه است.

این سفارتخانه افزود: این اقدام، جانبداری دستگاه قضایی آمریکا را نشان می‌دهد و این قبیل اقدامات به فضای سرمایه گذاری در این کشور آسیب می‌رساند. این اقدام آمریکا، سابقه‌ای برای اقدامات آینده خواهد بود که نمونه استفاده از بعضی از فریب‌ها و کلاهبرداری‌های حقوقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
لعنت برآمریکا وهمچنین کشورهای غربی که از پایان جنگ جهانی دوم باعث شدن دلار پول قدرتمند دنیاشناخته بشه. اگه حمایت این کشورهانبود دلاربه اینجانمیرسید. گرچه امریکا باعث شدکه اروپا دوباره ساخته بشه! البته با وام ودلارهای بانک جهانی وامریکایی
آخرین اخبار