برف و کولاک راه ۵ روستای مهاباد را مسدود کرد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون راه دسترسی ۵ روستای بخش منگور شرقی این شهرستان به علت برف و کولاک مسدود شده است.

رحمت نویدی نیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون راه دسترسی ۵ روستای بخش منگور شرقی این شهرستان شامل روستا‌های «سولغه»، «مرانه»، «اصحاب»، «کارگ» و «هه‌رمی» به علت برف و کولاک شدید مسدود شده است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان از سفر‌های غیرضروری تا مساعد شدن شرایط امتناع کنند، افزود: تردد در سایر محور‌های این شهرستان شامل محور مهاباد به ارومیه و مهاباد به میاندوآب با سهولت در جریان است.

نویدی نیا گفت: تمام امکانات و ماشین آلات راهداری برای برف روبی و نمک پاشی و همچنین ارایه خدمات به خودرو‌های گرفتار شده در برف و کولاک آماده باش هستند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران)، گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) فعال شده است.

بارش برف و کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از اوایل هفته گذشته در این شهرستان و دیگر نقاط جنوبی آذربایجان‌غربی آغاز شده بود و تداوم دارد، مشکلاتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.