معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۵۶ هزار تن آبزیان در کشور تولید می‌شود.

سیدحسین حسینی امروز یکشنبه در آیین افتتاح طرح‌های دهه فجر سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، رشد ۲ برابری تولیدات آبزیان کشور تا سال ۱۴۰۴ را از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: باید تولید آبزیان کشور در این مدت به ۲.۶ میلیون تن برسد.

وی افزود: این میزان تولیدات با تمرکز بر آبزی‌پروری در آب‌های شور و لب‌شور با پایه‌زیستی دریا، سواحل و کرانه مورد تاکید است.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۵۶ هزار تن آبزیان در کشور تولید می‌شود که از این تعداد ۷۰۲ هزار تن در حوزه صید و صیادی و ۵۵۷ هزار تن در حوزه آبزی‌پروری است.

حسینی با بیان اینکه شیلات، صنعتی مغفول مانده در کشور است، اضافه کرد: پروئتین آبزیان بسیار ارزشمند است و با توجه به تنوع گونه‌ها، فراروی و ظرفیت‌های کشور باید تمرکز بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

وی گفت: در این استان سالانه ۲۰ هزار تن ماهی تولید می‌شود و علاوه‌بر آن، این استان تولیدکننده ۶۰ درصد خوراک آبزیان کشور است و پتانسیل ایجاد یک زنجیره ارزش را دارد.

حسینی اظهار داشت: برای این استان تولید ۲۵ هزار تن شیلات در افق ۱۴۰۴ دیده شده است.

وی، کشت گلخانه‌ای را از اولویت‌های جهاد کشاورزی در تحقق الگوی کشت برشمرد و گفت: در برنامه وزارت جهادکشاورزی کشت گلخانه‌ای در کشور نسبت به سال گذشته رشد ۲.۵ برابری داشته است و این مهم در سال‌های آینده با جدیت دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار