فارس مستعد تبدیل به هاب انرژی پاک در کشور

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز گفت: امسال در مقایسه با پارسال شاهد افزایش ۷۰ درصدی تقاضا برای نصب پنل‌های خورشیدی بودیم.

عزیزی با تاکید بر ظرفیت بی نظیر استان فارس در زمینه بهره برداری از انرژی خورشیدی و تبدیل شدن به هاب انرژی پاک در کشور گفت: امسال تا پایان سال دی ماه تعداد ۸۰۳ درخواست برای احداث این نیروگاه‌ها به شرکت توزیع برق شیراز ارائه شده که ۷۳۰ مورد رسیدگی و ۳۵۰ درخواست تایید شده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز گفت: ۳۲۹ نیروگاه خورشیدی فعال مقیاس کوچک در سطح شهرستان شیراز فعال هستند که معادل ۲.۶ مگاوات انرژی تولید می‌کنند.

عزیزی با تاکید بر این موضوع که شبکه توزیع برق آماده پذیرش تولیدات جدید را دارد، عنوان کرد: علت عدم تایید برخی از درخواست‌ها به مشکلات مالکیتی و مناسب نبودن فضای پبشنهادی، نداشتن استحکام لازم در محل نصب پنل و .. از سوی بخش خصوصی است.

عزیزی با اشاره به تفاهم نامه همکاری اجرای طرح توانمندی اقشار کم برخوردار از طریق ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی گفت: بر اساس این طرح در کشور قرار است طی پنج سال ۵۵۰ هزار نیروگاه ۵ کیلو واتی به منظور توانمند سازی اقشار کم برخوردار احداث می‌شود.

عزیزی با اشاره به عزم جدی دولت برای بهره برداری از انرژی‌های پاک افزود: تسهیلات بانکی کارمزدی و قرض الحسنه تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان از سوی بسیج مهندسین، کمیته امداد امام خمینی «ره» و بهزیستی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی ارائه می‌شود و نرخ خرید حمایتی به ازای هر کیلووات معادل ۲۲۰۰ تومان و برای بخش غیرحمایتی ۱۷۵۰ تومان است.

او گفت: برای نصب پنل‌های خورشیدی متقاضی می‌توانند از طریق نهاد‌های حمایتی به توزیع برق شیرازمعرفی و از تسهیلات پیش بینی شده بهره‌مند شوند و متقاضیان در بخش غیر حمایتی نیز می‌توانند درخواست خود را از طریق دفتر بازار برق دنبال کنند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق شیراز افزایش تاب آوری شبکه‌های برق، کاهش آلایندگی، توجه به محیط زیست و اشتغالزایی ضمن توجه به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان را از ویژگی‌های این طرح برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار