شهردار قزوین لایحه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی بودجه سال ۱۴۰۲ را تقدیم شورای اسلامی شهر کرد.

لایحه بودجه ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ شهرداری قزوین یکشنبه شب از سوی شهردار برای تصویب به رئیس شورایتقدیم لایحه بودجه شهرداری قزوین به شورای شهر اسلامی این شهر تقدیم شد.

شهردار قزوین در این جلسه گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۲ براساس سند چشم‌انداز دیدگاه مقام معظم رهبری، برنامه پنج ساله سوم و اسناد بالادستی و قانون مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

مهدی صباغی اظهار کرد: در تدوین بودجه شهر به برنامه چشم انداز ۱۴۰۵ به عنوان سند بالادستی و منشور مورد نظر، توجه شده و تاکیدات شورای اسلامی بر حرکت شهرداری در چهار سال آینده نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره از افزایش ۲۲ درصدی بودجه شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۲ نسبت به امسال، تصریح کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۲ براساس ماموریت‌های حکمرانی شهری پاسخگو، توسعه شهری مبتنی بر سرمایه اجتماعی، هوشمند سازی شهری، توسعه عدالت بر توزیع خدمات با نگاه ویژه در مناطق کمتر برخوردار و ارتقا ایمنی و تاب آوری شهری و توسعه حمل و نقل عمومی و پاک است.

صباغی ادامه داد: تمهیدات بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قزوین شامل رشد هزینه‌های نگهداری زیرساخت‌های شهری، توجه بیشتر به مناطق کم برخوردار، اتمام طرح‌های نیمه تمام و رشد هزینه‌های توسعه‌ای با درنظر گرفتن کاهش کمک‌های دولتی به شهرداری هاو ضرورت صرفه جویی در هزینه کرد منابع بوده است.

شهردار قزوین گفت: در بخش جاری بودجه امسال شهرداری ۶۶۰ میلیارد تومان بود که برای سال آینده به یک هزار میلیارد تومان رسیده که نشانگر رشد ۳۷ درصدی است.

صباغی افزود: همچنین هزینه‌های عمرانی شهرداری قزوین برای سال جاری یک هزار میلیارد تومان بود که برای سال آینده به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

شهردار قزوین ادامه داد: بدهی شهرداری قزوین در بودجه سال جاری ۵۴۰ میلیارد تومان بود که سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
صباغی اظهار کرد: منابع درآمد‌های عمومی شهرداری در بودجه امسال نیز یک هزار و ۴۱ میلیارد تومان بود که سال آینده هزار و ۵۴۹ میلیارد تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.