بهره‌مندی سه هزار و ۲۸۲ روستانشین دلفان از آب بهداشتی

طرح آبرسانی به ۱۸ روستای دلفان با جمعیت سه هزار و ۲۸۲ نفر همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

برای آبرسانی به این روستا‌ها ۱۰۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین امروز گازرسانی به ۱۰روستا، مخزن پنج هزار متر مکعبی و خط انتقال آب، ایستگاه پمپاژ آب از مخزن هزار و ۵۰۰متر مکعبی شماره ۲به مخزن شماره یک شهر نورآباد با حضور فرهاد زیویار استاندار لرستان به بهره برداری رسیده که در مجموع برای طرح آبفا و گاز ۴۸۵میلیارد تومان هزینه شده است.

با بهره برداری طرح‌های شرکت آب و فاضلاب برای ۲۸نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شد و با افتتاح طرح‌های گازرسانی نیز ضریب گازرسانی روستایی در دلفان به ۹۸ درصد رسید.

پایگاه اورژانس جاده‌ای نورآباد نیز در زمینی به مساحت ۱۲۰ متر مربع با هزینه ۱۲ میلیارد ریالی ساخت و پنج میلیارد ریالی تجهیز با ظرفیت اشتغال هشت نفر به بهره برداری رسید.

به گفته علی جهانی رییس شبکه بهداشت نورآباد تا سه سال گذشته سه پایگاه شهری و بین جاده‌ای اورژانس در دلفان فعال بود که در این مدت چهار پایگاه دیگر راه اندازی شده است همچنین یک پایگاه اورژانس شهری و یک پایگاه جاده‌ای دیگر برای دلفان نیاز و زمین احداث آن‌ها نیز تامین شده است.

یک گارگاه تولیدی پوشاک به ظرفیت ۱۰ هزار دست در سال نیز در روستای قلند بخش خاوه دلفان با کمک بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و چهار میلیارد ریال تسهیلات راه اندازی شد.۱،

۵ هزار متر مربع آسفالت، زیرسازی و جدول گذاری سطح روستای حسن آباد سنجابی نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

گفتنی است عملیات گازرسانی به ۱۸روستای محور بابابزرگ شهرستان دلفان با اعتبار۲۱میلیارد تومان با حضور استاندار لرستان نیز آغاز شد.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال لرستان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار