بهره برداری از ۳۲ پروژه مخابراتی در دلفان

۳۲ پروژه مخابراتی با اعتبار ۳۴۱ میلیارد ریال روز یکشنبه در شهرستان دلفان به بهره برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری لرستان در این آیین گفت: مجوز احداث حدود یکهزار کیلومتر فیبر نوری برای استان اخذ شده است.

مجتبی صارمی افزود: مجوز ایجاد سایت جدید یا ارتقای فناوری سایت‌ها از نسل دوم به سوم و چهارم برای ۲۸۶ روستای لرستان صادر شده که این برنامه تا پایان ۱۴۰۲ برای ۴۶ روستا اجرایی می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان نیز گفت: اتصال مخابرات نورآباد به سرکشتی از طریق فیبر نوری در دستور کار است و این اقدام پارسال با موفقیت برای هفت چشمه و کاکاوند اجرایی شد که با تحقق آن، سایت همه اپراتور‌ها از این امکان بهره مند می‌شوند و زیر ساخت بستر‌های فناوری اطلاعات برای سرمایه گذاران فراهم خواهد شد.

نبی اله شمسی فر با بیان اینکه احداث بیش از ۳۸۰ کیلومتر فیبر نوری در دست اقدام است گفت: این زیرساخت در آزادراه خرم آباد - پل زال و مسیر پلدختر -معمولان- ویسیان در حال اجرا و در محور خرم آباد- کوهدشت هم به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: احداث فیبر نوری سد رودبار شاپورآباد به عنوان مصوبه سفر رییس جمهور و حذف مرکز تلفن نورآباد در دست اقدام است تا از نظر پدافند غیرعامل به نقطه مطلوبی دست یابیم.

وی ادامه داد: در این راستا از کافوی نوری استفاده می‌شود که این طرح برای مرکز حضرت قائم دورود نیز انجام شده است.

شمسی فر تصریح کرد: بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان یکسال گذشته در حوزه مخابرات لرستان سرمایه‌گذاری شده و به رتبه ۲ کشور ارتقا یافته است که پیش بینی می‌شود طی ۲ سال آینده زیرساخت‌های ارتباطی مطمئن با کمترین اختلال و بالاترین کیفیت فراهم باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.