شادی زندانیان از خبر عفو عمومی رهبری

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: مشمولان عفو عمومی رهبری در دهه فجر آزاد می شوند.

حسن خانجانی‌موقر گفت: پس از اعلام رئیس قوه قضاییه مبنی بر موافقت رهبر انقلاب، برای مختومه شدن پرونده افراد مرتبط با اغتشاشات اخیر که متنبه شده‌اند، دیشب راهی بازداشتگاه شدیم تا قبل از ابلاغ رسمی، وضعیت این افراد در استان مورد بررسی قرار گیرد.

او با بیان اینکه حتی اگر جزئیات و شرایط عفو عمومی اعلام شود، با اقدامات انجام شده بلافاصله حکم آزادی این افراد در دستشان است، افزود: بنابراین با بررسی‌های انجام شده هر لحظه آمادگی آزادی زندانیانی که مشمول شرایط عفو باشند را داریم و در دهه فجر آزاد می شوند.

دادستان همدان با اشاره به اینکه از همان ابتدای امر در روز‌های نخستین، ۶۵ درصد از زندانیان با گرفتن تعهد آزاد شده بودند، تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از زندانیان مرتبط با اغتشاشات بر اثر تبلیغات سوء بیگانگان، شبکه‌های معاند و بوق چی‌های تبلیغاتی آنان فریب خورده و اکنون متنبه شده اند و رأفت نظام هم به همین دلیل شامل این افراد شده است.

خانجانی‌موقر از خوشحالی زندانیان درخصوص فرمان عفو خبر داد و گفت: تدبیر به هنگام و پیشنهاد رئیس قوه قضاییه برای عفو معیاری متهمان و محکومان در روز‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیه و به دنبال آن موافقت رهبر معظم انقلاب قابل قدردانی و ستایش است.

او افزود: فرصت دوباره به بازداشت شدگان برای آزادی و بازگشت به آغوش گرم خانواده هایشان، نشان دهنده حسن نیت نظام و به منظور آگاهی بخشی در سطح جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.