صحبت‌های سوادکوهی و زارع پس از نخستین مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی

علی سوادکوهی و امیرحسین زارع توضیحاتی را درباره نخستین رقابت‌های کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در کرواسی بیان کردند.

رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی، جام اوپن زاگرب روز‌های ۱۲ و ۱۳ بهمن‌ماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد که در پایان این مسابقات، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

در همین راستا علی سوادکوهی دارنده ۳ مدال طلا، نقره و برنز آسیا درباره این رقابت‌ها گفت: مسابقات رنکینگ دار کرواسی اولین رویداد مهم سال ۲۰۲۳ بود و توانستیم در این رقابت‌ها ۴ طلا و ۲ نقره کسب کنیم. مسابقات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و سطح تقریبا بالایی داشت. بعد از این رقابت، مسابقات جام تختی را داریم و در این مسابقات مشخص خواهد شد که چه کسی لایق پوشیدن تیم ملی است و می‌تواند به رقابت‌های جهانی صربستان برود.

در تورنمنت کرواسی و در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر پی لانگ لی از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی سیف الدین آلکما از فرانسه را با نتیجه ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مقابل ولادمیری گامکرلیدزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. سوادکوهی در دیدار پایانی با نتیجه ۲ بر ۱ از سد آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان گذشت و به مدال طلا رسید.

امیرحسین زارع نفر سوم المپیک و دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان هم درباره مسابقات رنکینگ دار کرواسی گفت: خداراشکر می‌کنم که توانستیم با دست پر از این رقابت‌ها بازگردیم و خدا را شاکرم که توانستم در این مسابقات کشتی‌های بسیار خوبی را بگیرم و به مدال طلا برسم. این مدال و این خوشحالی را با مردم عزیز خوی تقسیم می‌کنم که این روز‌ها با توجه به زلزله‌ای که بوده ناراحت هستند. امیدوارم بتوانم در مسابقات آینده هم با کسب مدال طلا و به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران دل مردم عزیز کشورم را شاد کنم.

امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر کامیل کوسیولک از لهستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله دانیل لیگتی از مجارستان را با نتیجه ۹ بر ۲ از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در دیدار نهایی با توجه به حاضر نشدن گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان به مدال طلا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار