افتتاح ۲۱۰ طرح صنعتی و معدنی در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح ۲۱۰ طرح صنعتی و معدنی در استان خبر داد.

آقای عابدین خرم در مراسم افتتاح ۲۱۰ طرح صنعتی و معدنی  در استان آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر گفت: دهه فجر امسال ۱۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان انواع طرح‌های عمرانی و اقتصادی در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود که ۲۱۰ طرح مربوط به بخش صنعت و معدن و ۴۴ طرح در حوزه زیرساختی است.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان ما کسانی هستند که با همه محدودیت‌ها و بر اساس علاقه به کشورشان به همه مشکلات مسیر تولید غالب آمده اند و امروز در جای‌جای استان شاهد فعالیت و امیدآفرینی آن‌ها هستیم.

آقای خرّم خطاب به تولیدکنندگان استان، گفت: امروز شما نهال امید را در دل همه ایرانیان می‌کارید که همین خصوصیت نیز تبریز و تبریزی‌ها را متفاوت کرده است.

وی گفت: فعالان تولید در قبال یک گام ما گام‌های متعددی بر می‌دارند و این شایسته همان تبریزی است که قیام ۲۹ بهمن را آفرید.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح ۲۱۰ طرح صنعتی و معدنی و زیرساختی در شهرستان‌های مختلف استان که برای چهار هزار و ۳۶۰ نفر شغل ایجاد می‌کند گفت: صنایع فلزی، دارویی و شیمیایی از جمله این طرح‌ها هستند که اغلب در قالب طرح‌های کوچک و زودبازده وارد مرحله تولید می‌شوند.

وی افزود: این طرح‌ها در دو قالب ایجادی و توسعه‌ای افتتاح می‌شوند که نشانه افزایش رغبت در بازار داخلی و خارجی به تولید است.

آقای خرّم خاطرنشان کرد: ما امروز در استان به جد پیگیر حوزه معدن هستیم و امروز نیز ۲۵ مورد طرح معدنی با ۱۰۰ نفر اشتغالزایی افتتاح شد.

وی اظهار داشت: امروز همچنین ۱۵ طرح شرکت‌های دانش بنیان در استان افتتاح می‌شود تا بستری برای بالندگی بیشتر نیرو‌های انسانی نخبه و تحصیل‌کرده آذربایجان شرقی فراهم شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان ما با افزایش رقابت پذیری خود افق دیدی را برای رونق تولید رقم می‌زنند، افزود: هم اکنون ما سرمایه‌گذارانی در استان داریم که تنها در حوزه کشت و صنعت ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند که من به همه آن‌ها درود می‌فرستم.

در این مراسم که در ناحیه صنعتی آخولا برگزار شد ۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۳۰۰ نفر و ۴۴ پروژه زیرساختی شهرک‌های صنعتی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار