افتتاح ۱۶ هزار طرح کارآفرینی در کشور

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با افتتاح ۱۶ هزار طرح خرد، کوچک و متوسط ۴۷ هزار شغل ایجاد می‌شود.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه مراسم افتتاح ۱۶ هزار طرح کارآفرسنس در سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: به برکت ایام دهه فجر امروز در استان تهران و سراسر کشور به زحمت همکاران در صندوق کارآفرینی امید شاهد افتتاح ۱۶ هزار طرح کارآفرینی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در قبال این طرح‌ها ۴۷ هزار شغل ایجاد می‌شود گفت: اشتغال در صدر اولویت‌های کاری دولت است و بر اساس گزارش وزیر کار که به تایید شورای عالی کار هم رسیده، تعهد یک میلیون شغل در سال ۱۴۰۱ محقق شده و روز به روز به این عدد اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید یکی از بازو‌های پر توان ایجاد اشتغال است و برای ایجاد ۱۶ هزار طرح تاکنون ۲۲۵۰ میلیار تومان تسهیلات پرداخت شده و بیش از ۶۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم فعال شده است.

منصوری گفت: این تسهیلات در سه حوزه ایجادی، توسعه‌ای و احیاء کارخانه‌هایی که بعضا دچار رکود بودند توزیع شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع تسهیلات طرح‌های ایجاد شده، ۳۲ درصد را بانوان دریافت کردند یعنی سهم بانوان در حوزه کارفرمایی قابل توجه بوده و ۴۷ درصد اشتغال مربوط به بانوان بوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه با فعال شدن این ظرفیت قدم بزرگی در کاهش نرخ بیکاری برداشت شده است گفت: دولت در بودجه سال آینده ارتقای این صندوق را به عنوان صندوق پیشرفت و عدالت پیش بینی کرده و مقدار قابل توجه‌ای از بودجه دولت در این صندوق مستقر خواهد شد.

وی در پایان گفت: اگر این ارتقاع اتفاق رخ دهد و مجلس با ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت موافقت کند پیش بینی می‌شود گام مهمی در ایجاد اشتغال برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار