پیام تسلیت پوتین به اردوغان و بشار اسد

رئیس جمهور روسیه در دو پیام جداگانه به روسای جمهور ترکیه و سوریه ضمن تسلیت از آمادگی مسکو برای کمک به زلزله زدگان خبر داد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دو پیام جداگانه وقوع زلزله قدرتمند ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه را که منجربه خسارات گسترده انسانی و مادی شده است را به روسای جمهور دو کشور تسلیت گفت.

پوتین در پیام خود به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، نوشت: «پیامد‌های فاجعه‌بار زمین‌لرزه در مناطق شمال سوریه را صمیمانه تسلیت می‌گویم، با کسانی که عزیزانشان را از دست داده‌اند هم‌دردیم و برای مجروحان شفای عاجل طلب می‌کنیم و آماده کمک برای عبور از این بحران هستیم».

رئیس جمهور روسیه در پیام خود خطاب به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز ضمن تسلیت قربانیان و ویرانی گسترده زمین‌لرزه در ترکیه، با قربانیان ابراز همدردی و تأکید کرد که آماده ارسال کمک‌های لازم در این باره است.

هیثم بن طارق، سلطان عمان، در پیام‌های جداگانه ای، حادثه زلزله در ترکیه و سوریه را به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تسلیت گفت.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در پیام‌های جداگانه‌ای وقوع حادثه دلخراش زلزله در دو کشور دوست و برادر ترکیه و سوریه را به روسای جمهور و مردم دو کشور تسلیت گفت.

امیر قطر در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه جان باختن شماری از مردم این کشور در حادثه زمین لرزه را به وی و مردم ترکیه تسلیت گفت.

بامداد امروز زلزله‌ای به قدرت ۷.۸ ریشتر بخش‌هایی از جنوب ترکیه را تکان داد. زمین لرزه ترکیه در کشور‌های لبنان، سوریه و قبرس نیز احساس شد. زلزله تا کنون بیش از صد‌ها کشته و زخمی در ترکیه بر جای گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار