با توجه به ایجاد شرایط پایدار در شبکه انتقال گاز، محدودیت‌های مصرف گاز در بخش صنایع خراسان جنوبی از دیروز رفع شده و در بخش اداری نیز فردا به مدار باز می‌گردد.

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران و در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی شاخص مرکز استان گفت: در چند هفته اخیر به دلیل ماندگاری هوای سرد و سرمای کم‌سابقه در استان شاهد افت فشار گاز بودیم، اما با همراهی مردم در بخش‌های مختلف صرفه‌جویی خوبی در مصرف انرژی حاصل شد.

او ضمن قدردانی از همراهی مردم با پویش هر خانه یک اتاق گرم افزود: با صرفه‌جویی که صورت گرفت امکان ارائه خدمات برای همه مردم فراهم شد.

عباس زاده عنوان کرد: به دلیل افت فشار گاز از اواخر دی ماه محدودیت‌هایی در بخش‌های غیرخانگی ایجاد شد که با ثبات وضعیت موجود در شبکه انتقال گاز استان، از دیروز تمامی محدودیت‌های مربوط به صنایع استان برطرف شده و با ظرفیت صد درصدی از سوخت گاز می‌توانند بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: البته تأمین گاز چهار صنعت عمده استان از جمله شرکت فولاد قاین، نیروگاه برق و ۲ کارخانه سیمان باقران و قاین با مدیریت دیسپچینگ گاز ایران تنظیم می‌شود.

او اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف گاز همچنان مورد تأکید است تا بتوانیم بدون مشکل انرژی مورد نیاز استان و واحد‌های تولیدی را تأمین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.