دست جمهوری اسلامی نمک ندارد!

کارگردان «قلاده‌های طلا»، درمورد حواشی جشنواره و تحریم آن از سوی برخی از افراد توضیحاتی داد.

ابوالقاسم طالبی، کارگردان «قلاده‌های طلا» در گفت وگو با برنامه «هفت»، درمورد حاشیه‌های جشنواره امسال، گفت: جوان‌ها و خیلی‌ها نمی‌دانند که واقعاً اسم شاه، ساواک، تیمورتاش یعنی چه؟ و اصلاً تصوری از آن ندارند، ولی امام با شجاعت دفاع کرد و ایستاد. ما هم از ۱۷-۱۶ سالگی با امام آشنا شدیم و با ایشان عهدی بستیم و عهدمان هم این نبود که اگر دنیا به ما رو کرد و معروف شدیم به خاطر دو سوت و کف زدن باشد و دوباره عکسمان را پخش کنند و دوباره خودمان را گم کنیم.

به گفته این کارگردان، خواری و پستی و بدبختی است که آدم در مقابل بن سلمان، خودش را به حدی کوچک کند که مثلاً بگوید فجر انقلاب، فجر نیست. چون بن سلمان گفته است.

طالبی ادامه داد: چنین افرادی تا دیروز می‌گفتند عرب‌ها بد هستند و الان زیر دشداشه بن سلمان، سوت و کف می‌زنند که از آن بالا برایشان دلار بریزد و در میان آن ها، سلبریتی و روشنفکرنما وجود دارد و واقعاً آدم تعجب می‌کند. چون همه این‌ها در جمهوری اسلامی بزرگ شده اند و چهل سال پیش، عددی نبوده اند و نشانی از آن‌ها نبوده است. یعنی اگر انقلاب اسلامی، فردین را می‌گذاشت و بعد از او با همان خط جلو می‌رفتند، آن‌ها دیده می‌شدند؟ 

او افزود: متأسفانه، دست جمهوری اسلامی نمک ندارد و چنین افرادی نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند و هر قدر دست جمهوری اسلامی در دهان آن‌ها عسل گذاشت دستش را گاز گرفتند. البته به دندان خودشان ضربه می‌زنند و این که می‌خواهند نور را خاموش کنند، ولی خداوند از این نور محافظت می‌کند و تعجب می‌کنم که این همه آدم توهم پیدا کنند. زیرا خودشان می‌گویند و تحت تأثیر گفته خودشان قرار می‌گیرند و بعد می‌گویند تا ۱۵-۱۰ روز دیگر تمام است.

طالبی گفت: همه شان را نمی‌گویم، ولی یک سری از افراد ناآگاه آمدند و کتکش را دیگران و سربازان نیرو‌های انتظامی خوردند که بچه‌های این کشور هستند، ولی آن‌ها سر جای خود نشسته اند و از بالا هم نگاه می‌کنند و امیدوارم خداوند مریضی را از سر همه بردارد. چون نارسیسم بد است و بعضی از روان شناسان می‌گویند که خودبزرگ بینی، علاج پذیر نیست.

این کارگردان ادامه داد: این افراد به حدی خودشان را مهم می‌دانند که عکسشان را می‌بینند عاشق خودشان می‌شوند و نارسیسم از همین جا شروع شد که فردی کنار آب نشسته بود و به حدی به خودش نگاه کرد تا این که عاشق خودش شد و مرد و این افراد، به دلیل این که عاشق غرب هم هستند، می‌گویند همه باید عاشق غرب باشند و در غیر این صورت، تحریم می‌کنیم و با توجه به این که تحریم خشن است فحش و ناسزا می‌دهند.

او افزود: لیبرالیسم و نازیسم و فاشیسم از یک ایدئولوژی در غرب ساخته شده اند و همه آن‌ها مادی گرا هستند و در غرب رشد کرده اند و واقعاً عمیق نیستند و تحت تأثیر هستند و بعضی از آن‌ها آگهی و پول گرفته اند، در حالی که اگر جمهوری اسلامی وضعش به حدی خوب بود که به آن‌ها دلار می‌داد در حمایت از این طرف، صحبت می‌کردند و الان، با توجه به گرانی‌های نفت، بن سلمان به چنین افرادی رسیدگی می‌کند. چون می‌دانند انگلیسی‌ها خسیس هستند و به آن‌ها پول نمی‌دهند. چون جشن ملکه را گرفته بودند، گفتند که برای جشن ملکه در سفارت پول دهید و برخی از این دوستان به آن جا رفتند و احتمالاً کمک‌هایی هم کردند، ولی به هیچ جایی نمی‌رسند. چون آدم متوهم موقعی که بیدار می‌شود، حسرت خواهد خورد.

}

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
زنده باشی وسلامت....هموطن بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
فقط متشکرم هموطن