احداث ۲۷۰ فضای آموزشی برای محرومیت زدایی در مناطق محروم اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در یکسال گذشته ۲۷۰ فضای آموزشی برای محرومیت زدایی در مناطق محروم استان احداث شده است.

کلام اله صفری با اشاره به اقدامات قابل تقدیر دولت برای توسعه فضا‌های آموزشی با همکاری خیرین گفت: در یکسال گذشته ۲۷۰ فضای آموزشی برای محرومیت زدایی در مناطق محروم احداث شده که این اقدام در راستای برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرروش استان اردبیل با اشاره به دستاورد‌های جمهوری اسلامی گفت: اینکه دستاورد‌های جمهوری اسلامی را با قبل از انقلاب مقایسه کرد کمال بی انصافی است، چرا که کشورمان در سایه نظام جمهوری اسلامی توانسته است در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کند.

صفری اظهار داشت: تمامی برنامه‌ها در این حوزه در راستای محرومیت زدایی در مناطق محروم اجرا شده و ایجاد زمینه مناسب برای تحقق عدالت آموزشی و تربیتی مورد توجه قرار گرفته است.

او به تبیین برنامه‌های آموزش و پرورش استان در حوزه تربیتی و مذهبی اشاره کرد و گفت: امروز در هر منطقه‌ای یک دارالقرآن برای تربیت نسل قرآنی فعالیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به شعار " هر مدرسه یک نمازخانه و هر نمازخانه یک امام جماعت" تصریح کرد: ۴۵۰ روحانی در قالب طرح امین برای حضور در مدارس جذب شده اند.

صفری با بیان اینکه ۲۰ سالن ورزشی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: در دولت سیزدهم و در سایه توجه ویژه به ورزش دانش آموزی ۵۳ زمین چمن مصنوعی در استان اردبیل احداث شده است که تعداد ۳۵ زمین چمن مصنوعی نیز در دهه فجر امسال به این تعداد اضافه خواهد شد.

او با بیان اینکه با تاسیس سازمان تعلیم و تربیت، متولی آموزش و تربیت از بدو تولد تا پایه دوازدهم بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود، افزود: ۹۹ درصد از کودکان در دوره‌های پیش دبستانی و ابتدایی تا کنون جذب شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین گفت: در سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۵۷ هزار بیسواد در استان موجود بوده که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ هزار نفر تقلیل پیدا کرده است.

صفری به شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اشاره کرد و گفت: در راستای منویات رهبر معظم، آموزش و پرورش استان با اجرای توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، ۴۱ درصد از دانش آموزان استان در پایه نهم متوسطه دوره اول را به رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش هدایت کرده است.

او با عنوان اینکه ظرفیت پژوهشسرا‌های دانش آموزی برای کشف و شکوفایی استعداد‌های هنری و علمی دانش آموزان مورد توجه آموزش و پرورش استان است، گفت: در مناطقی که امکان استفاده از پژوهشسرا برای دانش اموزان وجود ندارد، خانه‌های خلاق در هنرستان‌ها ایجاد شده است تا از این طریق دانش اموزان بتوانند برای آینده شغلی خود تصمیمات خوبی اتخاذ نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین به اجرای یش از ۷۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و تربیتی به مناسبت دهه مبارک فجر در مدارس خبر داد و گفت: عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی و دانش آموز، برگزاری انواع نمایشگاه ها، جشنواره‌ها و مسابقات دانش آموزی و ... را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در این ایام برگزار خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.