دو هزار نفر در کردستان معتکف شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در مراسم معنوی اعتکاف امسال، دو هزار نفر در استان کردستان معتکف شدند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی اظهار کرد: آئین معنوی اعتکاف امسال در ۱۶ مسجد استان کردستان در حال برگزاری است و مورد استقبال معتکفین قرار گرفت.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه امسال دو هزار کردستانی در استان معتکف شدند، بیان کرد: کوچکترین معتکف کردستانی ۱۰ سال و مسن‌ترین معتکف کردستانی ۷۵ سال سن دارند.

او تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف از ۱۳ رجب المرجب در مساجد شهر‌های قروه، بیجار، سنندج، کامیاران، دلبران، سریش آباد، دزج، وینسار، بابارشانی، توپ آغاج، حسن آباد و جعفرآباد آغاز و تا ۱۵ رجب ادامه دارد.

رازیانی با بیان اینکه شعار اعتکاف امسال «اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت» است، افزود: در سه روز از ماه رجب و ۱۰ روز در ماه مبارک رمضان به اعتکاف در امت اسلام توصیه شده است و این مراسم معنوی در مساجد جامع شهر‌های یاد شده در حال برگزاری است.

او خاطر نشان کرد: در ایام اعتکاف علاوه بر مجالس و مراسم‌های معنوی ویژه ماه رجب و دهه فجر جلسات بصیرت افزایی، آموزش اعتکاف برای نوجوانان (اعتکاف اولیه) صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه امسال بعد از دو سال وقفه به دلیل کرونا با تمام توان و با رعایت مسائل و دستورات بهداشتی برگزار می‌شود، ابراز کرد: برنامه اعتکاف‌ها شهرستان بیجار در مساجد (بازار، حضرت قائم (عج)، جواد الائمه (ع)، موسی بن جعفر (ع))؛ در شهرستان‌های سنندج، قروه، سریش آباد و دلبران در مساجد جامع این شهر‌ها و در کامیاران در مسجد حضرت امام حسین (ع) برگزار شد.

برچسب ها: اعتکاف ، رجب المرجب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.