وزش باد شدید در راه سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر هفته با قرارگیری استان در وضعیت نارنجی جوی و سطح زرد دریایی شاهد وزش باد شدید در استان و مواج بودن دریای عمان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ظهر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه (۱۹ الی ۲۰ بهمن) شاهد وزش باد شدید همراه با گردوخاک از سمت غرب تا جنوب غرب خواهیم بود، که زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، سراوان، سیب سوران، گلشن، مهرستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حیدری افزود: وزش باد در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود و باعث نفوذ گردوغبار به شمال استان و کاهش کیفیت هوا و اختلال در حمل و نقل خواهد شد و احتمال خسارت به گلخانه‌ها وجود دارد، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن درختان و سقوط تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر دور از انتظار نیست.

حیدری بیان کرد: همچنین در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان، پیش از ظهر پنجشنبه تا عصر جمعه (۲۰الی۲۱بهمن) با ورزش باد شدید با جهت غربی با سرعت (حدود ۴۰تا۶۰کیلومتر بر ساعت) و افزایش ارتفاع امواج در سواحل بین ۱.۵ تا ۲متر و در مناطق فراساحل انتظار می‌رود ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متری خواهد رسید، که باعث اختلال در فعالیت‌های دریایی می‌شود.

وی تأکید کرد: از تردد غیر ضروری پرهیز شود و هنگام وزش باد از کار در ارتفاع و از عبور و مرور و پارک خودرو‌ها در کنار ساختمان‌های در حال ساخت و قدیمی خودداری شود توقف در فعالیت‌های کویر نوردی و و کوه نوردی به ویژه در منطقه تفتان و محافظت از گلخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

حیدری گفت: خودداری از شنا در سواحل و تفریحات دریایی و محدودیت و احتیاط در تردد‌های دریایی به ویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی کوچک، برای کاهش خسارات احتمالی اقدامات لازم انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار