راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در رزن

رئیس دامپزشکی شهرستان رزن گفت:در ششمین روز از دهه مبارک فجر کشتارگاه صنعتی پروتئین ماکیان الوند در زمین های روستای چورمق رزن با حضور استاندار همدان به بهره برداری رسید.

بهروز شیرزادی افزود: در حاشیه افتتاح این کشتارگاه گفت: کلنگ ساخت کشتارگاه صنعتی شرکت پروتئین ماکیان الوند در اردیبهشت ۹۵ در اراضی روستای چورمق شهرستان رزن با حضور استاندار وقت همدان به زمین زده شده است.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۲۹ هزار و ۷۵۶ مترمربع و با ۶۵۳۰ مترمربع زیربنا آغاز شده است، افزود: اعتبار هزینه شده برای این طرح اعتباری افزون بر ۶۵۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان اعتبار، ۲۱۰ میلیارد ریال به تسهیلات بانکی و ۳۵۰ میلیارد ریال آورده متقاضی اختصاص داشته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن با بیان اینکه از مجموع ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات طرح فوق ۸۰ میلیارد ریال آن از محل صندوق توسعه ملی و ۱۳۰ میلیارد ریال آن از محل صندوق اشتغال روستایی پرداخت شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای ۲۱۰ نفر شرایط اشتغال پایدار مسقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

شیرزادی تاکید کرد: کشتارگاه صنعتی شرکت پروتئین ماکیان الوند با تجهیزات مدرن هر ساعت ۲۵۰۰ قطعه مرغ را کشتار و بسته بندی کرده و تا ۵۰۰۰ قطعه قابل افزایش خواهد بود.

او با اشاره به اهداف راه اندازی این کشتارگاه گفت: عرضه گوشت مرغ با کیفیت در سراسر کشور و زمینه سازی صادرات آن به خارج از کشور، نگهداری گوشت به شیوه مناسب و بهداشتی با بهره گیری از امکانات سردخانه ای، اشتغالزایی، دسترسی آسان مرغداران منطقه و تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ و کشتار متمرکز را از جمله اهداف احداث و راه اندازی این طرح در شهرستان می‌توان برشمرد.

رئیس دامپزشکی شهرستان رزن گفت: با بهره‌برداری از این کشتارگاه نیاز‌های شهرستان رزن و درگزین به گوشت طیور تامین و مازاد آن به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.