رشدی ۲۹۱ درصدی دانش آموزان در استان کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : قبل از انقلاب تعداد دانش‌آموزان استان کرمانشاه تقریبا ۹۴ هزار نفر بوده، ولی امروز با رشدی ۲۹۱ درصدی به ۳۷۰ هزار دانش‌آموز رسیده است.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت‌های رخ داده در حوزه آموزش و پرورش در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، گفت : قبل از انقلاب تعداد دانش‌آموزان استان کرمانشاه تقریبا ۹۴ هزار نفر بوده، ولی امروز با رشدی ۲۹۱ درصدی به ۳۷۰ هزار دانش‌آموز رسیده است.

وی تعداد مدارس استان قبل از انقلاب را ۲۷۴ مدرسه با زیربنای ۱۸۷ هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۲۶۶ با زیربنای یک‌میلیون و ۸۳۰ هزار مترمربع مدرسه داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: قبل از انقلاب در کل روستا‌های استان ۱۱۲ مدرسه با ۲۱۶ معلم داشتیم، ولی در سال تحصیلی جاری ۲ هزار و ۹۴۳ مدرسه روستایی و عشایری (۸ هزار و ۶۵۹ دانش‌آموز عشایر) با ۶ هزار و ۸۳۴ معلم داریم.

وی با بیان اینکه قبل از از انقلاب را ۳ هزار و ۴۹۹ معلم داشتیم، گفت: هم‌اکنون ۲۶ هزار و ۱۸۰ نفر معلم شاغل در سطح استان داریم.

محمدی تصریح کرد: قبل از انقلاب به ازای هر ۳۴۲ نفر دانش‌آموز یک مدرسه وجود داشت، ولی الان به ازای هر ۶۲ دانش‌آموز یک مدرسه داریم.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب به ازای هر ۲۷ دانش‌آموز در استان یک معلم داشتیم، ولی هم‌اکنون به ازای هر ۱۲ دانش‌آموز یک معلم داریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار