مدیرکل ورزش و جوانان کردستان:

بزرگترین مشکل ورزش کردستان نبود حامی مالی است

جولایی گفت: عدم ورود واحد‌های صنعتی بزرگ به حوزه تیم داری و حمایت از تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی در لیگ‌های کشوری مهمترین مشکل ورزش استان به ویژه در رشته فوتبال است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان امروز در مجمع انتخابات هیات رئیسه فوتبال استان کردستان که با حضور رییس فدراسیون فوتبال کشور برگزار شد، اظهار کرد: هیات‌های فوتبال برخی از استان‌ها خود درآمدزایی می‌کنند، اما متاسفانه در کردستان هیات‌ها هیچ درآمدی نداشته و خود تیم داری می‌کنند.

حامد جولایی با بیان اینکه در حوزه مرز و صنعت استان کردستان دارای امکانات و ظرفیت‌های خوبی است که وارد ورزش نمی‌شود، ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات حوزه ورزش استان عدم ورود واحد‌های تولیدی بزرگ به عرصه حمایت از ورزش و تیم داری است.

او با بیان این موضوع که در بسیاری موارد اعضای هیات‌ها در استان از منابع مالی شخصی خود هزینه می‌کنند، افزود: با پیگیری‌های استاندار کردستان، قرار است به زودی شاهد ورود واحد‌های تولیدی استان و حمایت مالی آنان از حوزه ورزش باشیم.

جولایی فعالیت در عرصه ورزش حرفه‌ای را بدون حامی مالی دشوار دانست و گفت: کمک به باشگاه‌های خصوصی از منابع مالی دولتی برای اداره کل نیز مشکل ساز است، چرا که از لحاظ قانونی تخلف محسوب می‌شود و خود باشگاه‌ها باید هزینه هایشان را تامین کنند.

او تاکید کرد: استان کردستان در رده‌های مختلف و رشته‌های ورزشی، دارای استعداد‌های بسیار خوبی است و در هر رشته، بازیکن تیم ملی داریم که باید مورد حمایت قرار گیرند.

رییس هیات فوتبال کردستان نیز در این نشست گفت: هیات فوتبال تعامل بسیار خوبی با اداره کل وررش و جوانان کردستان دارد و این هیات در سه سال اخیر جزو هیات‌های برتر استان معرفی شده است.

رضا رحمانی با اشاره به اینکه کمترین تنش در فوتبال استان وجود دارد، تصریح کرد: مهمترین مشکل عدم وجود حامی مالی برای تیم‌ها است و این در حالی است که واحد‌های تولیدی بزرگی مانند پتروشیمی و لاستیک بارز در استان حضور دارند که می‌توانند از تیم‌های ورزشی حمایت مالی کنند.

گفتنی است؛ در انتخابات هیات رییسه فوتبال استان "فردین حبیبی" با ۱۵ رای نایب رییس آقایان و شرمین رحمتی با کسب ۱۸ رای به عنوان نایب رییس بانوان هیات فوتبال کردستان انتخاب شدند.

همچنین بیره‌ور خندانی با کسب ۱۳ رای به عنوان نماینده هیات‌ها و سهیلا حقگو با کسب ۱۴ رای به عنوان نماینده باشگاه‌ها انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.