زاکانی در جمع خبرنگاران:

فاصله شمال و جنوب در پایتخت آزاردهنده است

شهردار تهران گفت:یکی از وجوهی که در تهران بسیار ازاردهنده است، بی عدالتی و فاصله شمال و جنوب است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در بیست و ششمین رویداد امید و افتخار شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در منطقه ۱۹ شاهد اغاز یک پروژه بسیار خوب هستیم و همزمان در سایر مناطق هم پروژه‌هایی شروع می‌شود که نتیجه اش گره گشایی از مشکلات مردم و ایجاد رفاه است.

وی افزود: یکی از وجوهی که در تهران بسیار ازاردهنده است، بی عدالتی و فاصله شمال و جنوب است، یکی از وعده‌های داده شده این بود که تلاش ما کم کردن این فاصله باشد.

شهردار تهران بیان کرد: منطقه ۱۹، ۱۸، ۲۰ و. باید چهره‌شان متفاوت از شرایط کنونی‌شان باشد، هدف شورای ششم و مدیریت شهری خدمت به همه شهروندان است و حتی خودمان را مسعول می‌دانیم.

زاکانی تاکید کرد: عدالت، محور تلاش ما باید باشد و همه ظرفیت‌های شهر فعال باید شود تا چهره شهر را به یک دگرگونی سوق داده شود، لذا مجموعه تلاش ما معطوف به همه کلان‌شهر‌های تهران است.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ایده‌ای که مورد مدیریت مشارکتی مطرح شده است موجب شده تا با کنار هم قرار دادن ظرفیت‌ها تلاش‌های خود را معطوف به دغدغه‌ها کنیم، افزود: موقوفه مروی در تفاهم‌نامه‌ای با مدیریت شهری ظرفیتی را ایجاد می‌کند که شاهد ساخت و ساز و آبادانی در این نقطه از شهر باشیم و غریب به ۴۰ هزار واحد مسکونی با همه سرانه‌ها در تهران ساخته شود. سازندگان در کنار ظرفیت‌های موقوفه‌ها و سایر نهادها و دستگاه‌ها در کنار مدیریت شهری می‌توانند این فرصت را فراهم کنند.

زاکانی ادامه داد: شهر تهران به واسطه خطرهای مختلف تهدید می‌شود و نگرانی‌هایی وجود دارد اما راه حل آبادانی، سازندگی، ساختن و استحکام بخشیدن است و با تامین همه سرانه‌ها گشایش برای مردم به ارمغان آورده می‌شود. موضوعات مختلفی از جمله مسکن به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق و با ایجاد تسهیل گری وعده‌ای که به مردم داده‌ایم را محقق کنیم. در حقیقت به مردم وعده دادیم تصمیم و اراده بر این است که مشکل بی مسکنی، بدمسکنی و اجاره نشینی را حل و فصل کنیم و کمر این مشکل را بشکنیم. آنچه که موج ایجاد آسایش و دگرگونی است باید از تهران به اقصی نقاط کشور برسد. اصل نیاز جامعه را باید برطرف کنیم. همت ما فارغ از این هیاهوها به گره گشایی مردم معطوف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار