رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی:

رکابی در اردوی تیم ملی است/ منعی برای فعالیت او وجود ندارد

زارعی گفت: مشکلی برای فعالیت الناز رکابی سنگنورد وجود ندارد و او هم اکنون در اردوی تیم ملی به سر می‌برد.

رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان زنجان، گفت: مشکلی برای فعالیت الناز رکابی بانوی سنگنورد زنجانی در این رشته وجود ندارد و او هم اکنون در اردوی تیم ملی به سر می‌برد. در صورتی که این ورزشکار همانند قبل توانمندی‌های خود را نشان بدهد، حتما در تیم ملی استفاده خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این فدراسیون در سال جاری به واسطه مسابقات آسیایی هانگژو و مقدماتی المپیک سال پرکاری را در پیش رو دارد، افزود: امیدواریم با پشتوانه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حضوری موثر در این رقابت‌ها داشته باشیم.

زارعی به تعداد ورزشکاران شناسایی شده در این رشته ورزشی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: به جز ۷۰ هزار نفر ثبت شده در سازمان پزشکی ورزشی و بیمه، حدود ۱۴۰ هزار نفر در سامانه فدراسیون صعود‌های ورزشی عضویت دارند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد آن‌ها فعال بوده و خدمات دریافت می‌کنند.

وی به موضوع فعالیت تیم‌های کوهنوردی غیر مجاز به ویژه در فصل زمستان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پهنه کوهستانی زیادی در کشور وجود دارد، بحث دادن مجوز در این زمینه امکانپذیر نیست، ولی از افرادی که تمایل دارند وارد محیط کوهستانی شوند، تقاضا داریم به واسطه خشن بودن چهره طبیعت حتما از طریق باشگاه‌ها و مربیان مجاز در این خصوص اقدام کنند.

الناز رکابی ورزشکار رشته سنگ‌نوردی استان زنجان دارای عنوان و مقام در رقابت‌های ملی و فراملی است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.