۹۰ درصد درآمد‌های مصوب استان سمنان از مالیات تأمین شد

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: این اداره کل در سال ۱۴۰۱ باید ۹۰ درصد درآمد‌های استان را تأمین کند که تاکنون این مهم محقق شده است.

حسین‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مالیات یکی از منابع مالی تأمین بودجه دولت است.

وی ادامه داد: در بند چهارم سیاست‌های اقتصادی و ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه عنوان شده است که ایجاد تحول در نظام مالیاتی با رویکرد تبدیل مالیات به منبع اصلی تأمین بودجه جاری دولت، ایجاد پایه‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی و تقویت نقش هدایت و روشنگری مالیات در اقتصاد کشور در دستور کار سازمان مالیاتی قرار دارد.

حسین‌پور تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بودجه دولت هزار هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد و سهم مالیات در بودجه ۴۵ درصد بود که معادل ۴۵۰ هزار میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: درآمد‌های نفت ناپایدار است و باید به سمت درآمد‌های پایدار مانند وصول مالیات و حمایت از بخش تولید حرکت کنیم و البته عدالت مالیاتی هم در نظر گرفته شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: در سال ۱۴۰۱ آنچه به‌عنوان سهم این استان در بودجه  بر اساس ظرفیت اقتصادی و سایر شاخص‌ها در نظر گرفته شده است، دو هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان بود که ۹۰ درصد درآمد‌های مصوب استانی را شامل می‌شود؛ یعنی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان باید ۹۰ درصد درآمد‌های استان را تأمین کند که تاکنون این مهم محقق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.