اولین تعاونی دانش آموزی در سراوان افتتاح شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان گفت: شرکت تعاونی دانش آموزانی دخترانی از نسل حاج قاسم سلیمانی در مدرسه نمونه دولتی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) این شهرستان افتتاح شد.

اسلام زهروزهی گفت: در گرامیداشت هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان، اولین تعاونی دانش آموزی در این شهرستان افتتاح شد.

وی بیان کرد: ۵۹ دانش آموز اعضای این شرکت تعاونی را تشکیل می‌دهند و هدف اصلی از تشکیل این تعاونی، آموزش و ترویج اصول و مفاهیم تعاون در بین دانش آموزان و تشویق آنان به همکاری و همیاری با یکدیگر و تقویت روحیه خودیاری، شرکت در کار‌های گروهی، رشد حس مسئولیت پذیری و احترام به رأی و نظر دیگران است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان اظهار داشت: تعاونی‌های دانش آموزی، یک فعالیت گروهی است که با مشارکت داوطلبانه دانش‌آموزان و با حمایت، نظارت و هدایت مدیر و مسئولان مدرسه، در مدارس با عضویت دانش آموزان تشکیل می‌شوند و بستری برای تمرین مشارکت و انجام فعالیت‌های جمعی هستند و این تعاونی‌ها به جای رویکرد اقتصادی، بیشتر رویکرد آموزشی، تربیتی و پرورشی دارند.

به گفته زهروزهی، این نوع تعاونی‌ها زمینه‌ساز توسعه و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون در بین دانش‌آموزان هستند.

وی در ادامه تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در شهرستان سراوان را ۴۶۶ شرکت تعاونی اعلام کرد و افزود: این تعاونی‌ها حدود ۳۲ هزار عضو دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار