تلاش برای رفع کمبود فضای درمانی در رامهرمز

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامهرمز گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم کمبود فضای درمانی، تجهیزات پزشکی و پزشکان متخصص است.

داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان رامهرمز گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی مردم کمبود فضای درمانی، تجهیزات پزشکی و پزشکان متخصص است که با توجه به گستردگی جمعیت رامهرمز و سرازیر شدن جمعیت شهر‌های همجوار جهت سیر مراحل درمانی به بیمارستان مادر و نیاز به افزایش تعداد تخت فعال است.

او می‌گوید: با کلنگ زنی احداث ساختمان جدید طرح توسعه بیمارستان قدمی در زمینه ارائه خدمات به مردم برداشته شود چرا که دانشگاه علوم پزشکی اهواز با جدیت کامل به دنبال اتمام ساخت پروژه است تا اقدامات لازم را در جهت افتتاح و بهره برداری انجام گیرد.

رئیسی گفت: در حال حاضر ۳۶ پزشک متخصص در بیمارستان مادر در حال فعالیت هستند که برای اولین بار یک متخصص جراحی مغز و اعصاب به بیمارستان مادر اختصاص داده شد و ۳ متخصص رادیولوژی، ۳ متخصص بیهوشی به طور همزمان در حال ارائه خدمت به بیماران هستند که با تعرفه دولتی در کلینیک تخصصی بیمارستان و سایر بخش‌ها به ویزیت و معالجه بیماران می‌پردازند.

به گفته او یکی از نواقص گذشته، شلوغی اورژانس و درمانگاه بیمارستان در ایام شیوع بیماری آنفولانزا و کرونا بود که در حال حاضر ۳ پزشک عمومی همزمان در هر شیفت در حال ارائه خدمت به همشهریان هستند.

مدیر شبکه بهداشت رامهرمز گفت: با تکمیل اتاق برق فشار قوی به زودی سی تی اسکن دوم شهرستان در بیمارستان مادر شروع به کار می‌کند. در خصوص خرابی دستگاه MRI نیز شرکت پشتیبانی در حال تعویض بورد و چیلر می‌باشد که به زودی راه اندازی می‌شود.

این مقام مسئول می‌گوید: باتوجه به خرابی‌های مکرر فاضلاب و سیستم سرمایشی بیمارستان در فصل تابستان در حال تعمیرات اساسی چیلر‌ها هستیم که در ایام گرم با مشکل مواجه نشویم.

به گفته او با در نظر گرفتن غیر فعال شدن مجوز بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان از سوی وزارت و با توجه به ظرفیت عظیم این بیمارستان پیگیر واگذاری آن به بخش خصوصی هستیم که در مرحله برگزاری مناقصه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.