نهضت تعمیر قطعات در صنعت حمل ونقل هوایی را ادامه می دهیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران به سازمان جهانی هوانوردی برای زمین گیر شدن هواپیماهای برجامی به دلیل عدم ارائه قطعات انجام شده است.

آقای محمد محمدی بخش در حاشیه جلسه مشترک با ایرلاین‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در باره  افزایش پرواز ها به ترکیه گفت: برنامه ای برای افزایش پرواز ها به ترکیه نداریم، اما تعداد پرواز ها برای ارسال کمک های مردمی و امداد و نجات را افزایش داده ایم.

او در خصوص راهکار ایران برای پایان زمین گیری هواپیماهای برجامی، گفت: در ممیزی ایکائو از ایران این موضوع را ( زمین گیری ۱۰ فروند هواپیمای ای. تی. آر) را به عنوان سند رسمی شکایت از آمریکا اعلام کردیم. 

او افزود: وقتی دیدبان حقوق بشر به ایران مراجعه کردند، در جلسه مشترک تحریم آمریکا را اعلام کردیم، اکنون شکایت رسمی علیه امریکا کردیم که ادامه این رفتارها با روح قوانین ایکایو مغایرت دارد و مستقیم ایمنی را تهدید می‌کند.

معاون وزیر راه و‌شهرسازی گفت: اگر اجازه پرواز به هواپیماهای برجامی نمی‌دهیم و شاهد زمین گیری۱۰ فروند هواپیما هستیم بخاطر «ایمنی» است و امیدواریم بتوانیم با تامین قطعه هواپیماها را سرخط برگردانیم.

او در باره این موضوع  که آیا تا نوروز ۱۴۰۲ هواپیماهای برجامی سرخط بازمی‌گرپند، گفت: امکان بازگرداندن تعداد قابل توجهی از هواپیماها تا ماه آینده وجود ندارد اما نهضت تعمیر فطعات را ادامه میدهیم.

رئيس سازمان هواپیمایی گفت: ۱۷۵ هواپیما را اکنون سرخط اورده‌ایم وتلاش داریم از طریق واردات ناوگان ، تعداد هواپیماها را سرخط آوریم.

 

به گفته محمدی بخش تا رسیدن به عدد ۵۵۰ فروند هواپیما، کسری ناوگان داریم و برای جبران آن از سه استراتژی استفاده میکنیم.

 

رییس سازمان هواپیمایی درباره اینکه هواپیماهاس وارداتی دست دوم است و عمر خود را کرده، گفت: اگر چک‌های دوره‌ای انجام شود امکان پرواز ایمن وجود دارد. کارخانه هواپیماسازی به ما هواپیما نمی فروشد و ما در این شرایط مجبور هستیم بر اساس دستورالعمل خود هواپیمای کارکرده وارد کنیم.

 

وی گفت: ایرلاین اصلی ما( ایران ایر) دارای چالش جدی بوده در سالهای قبل اما عملیات اربعین ، حج ، نوروز و جام جهانی را در هیمن شرایط سخت انجام شد . پروارهای اروپایی هما هم درخال انجام است محدودیت‌ها برای ما دغدغه است و باید به سرعت

دغدغه تامین قطعه حل شود به ایکايو ارجاع دادیم و شکایت کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار