دولت تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نان در خبازی‌ها و بالا رفتن قیمت تمام شده آن و از آن جایی که دولت تصمیم ندارد قیمت نان را به هیچ وجه افزایش دهد مقرر شد میزان یارانه دولتی تخصیص یافته به نانوایان به دو برابر افزایش یافته و پرداخت شود.

سیف اله اسداللهی با بیان این مطلب در حاشیه جلسه کارگروه آرد و نان کشور که بصورت ویدیو کنفرانس با حضور مقامات کشوری، فرمانداران و بخشداران استان البرز و اعضای کارگروه‌های آرد و نان استان‌های سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در این راستا هر واحد نانوایی به میزان ۳۰ درصد تعداد نان فروش رفته از دولت تشویقی دریافت می‌کند و این مبالغ با هدف کمک به نانوایان برای پوشش هزینه‌های پخت نان و حمایت از معیشت مردم شریف ایران با ثابت نگه داشتن قیمت نان، پرداخت شد.
 
وی تاکید کرد: گشت‌های نظارت باید کنترل بیشتری بر روند توزیع آرد و پخت نان داشته باشند و برخورد قاطع با متخلفان را در دستور کار خود قرار دهند.
 
به گفته وی در این نشست که به منظور بحث و بررسی پیرامون آخرین برنامه‌های دولت در خصوص طرح هوشمندسازی یارانه آرد برگزار شد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از همکاری و هماهنگی استان‌ها در راستای اجرای شایسته طرح هوشمندسازی یارانه آرد تقدیر کرد.
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز همچنین خاطر نشان کرد: در این نشست مسئولین استانی به بیان مشکلات موجود در استان‌ها پرداختند و ابهامات موجود یک به یک توسط مقامات کشوری و طراحان طرح پاسخ داده شد.
وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: نانوایانی که به اندازه کافی پخت نمی‌کنند و یا سهمیه آرد خود را بدرستی مصرف نمی‌کنند مشمول اصلاح و کسر سهمیه شده و این سهمیه به سایر نانوایان فعال تعلق خواهد گرفت چراکه امروزه با اجرای طرح هوشمند سازی، رفتار نانوایان و نحوه مصرف سهمیه آرد و میزان فروش نان بصورت کاملا شفاف و دقیق قابل رصد و پیگیری است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
70درصدتراکنشهای کارتخوان نانوایی تکراری وسوری است لطفارسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
70درصدتراکنشهای کارتخوان نانوایی تکراری وسوری است لطفارسیدگی شود