استاندار یزد گفت: راهبرد استان در نوروز سال ۱۴۰۲ «نوروز بدون فوتی» است که تحقق این مهم با برنامه ریزی اساسی و دقیق امکان پذیر است.

مهران فاطمی استاندار یزد، در نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات جاده‌ای استان یزد که با حضور رئیس پلیس راه راهور فراجا و اعضای شورا برگزار شد، بر ضرورت مداخله جدی و برنامه ریزی برای مدیریت مسائل مربوط به تصادفات درون شهری و برون شهری تاکید کرد و افزود: راهبرد استان در نوروز سال ۱۴۰۲ «نوروز بدون فوتی» است که تحقق این مهم با برنامه ریزی اساسی و دقیق امکان پذیر است.

او در ادامه به آمار بالای تصادفات در ۳۰ کیلومتر ابتدایی شهر‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه کمیته‌ای تخصصی برای برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم از جمله استقرار نیرو‌های پلیس تا ساماندهی سرویس کارخانجات، نصب بنر‌ها و ارسال پیامک‌های هشدار تشکیل شود.

استاندار یزد با اشاره به نقش جاده‌های یکنواخت و خسته کننده در بروز تصادفات، اظهارداشت: یکی از اقدامات نوآورانه و مورد پیگیری استان در نوروز، باید استقرار ایستگاه‌های موقت بین راهی در جاده‌ها و پذیرایی و اسکان موقت مسافران باشد.

فاطمی بر شناسایی کلیه محور‌های حادثه خیز استان، تعیین هزینه اصلاح این نقاط و بهره مندی از ظرفیت معادن در این حوزه تاکید کرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری با کمک دهیاران و بخشداران، برنامه ریزی جدی برای سامان نقاط پر تصادف راه‌های روستایی داشته باشد.

فاطمی همچنین با اشاره به کمبود نیروی پلیس برای استقرار در جاده‌ها در ایام نوروز، افزود: همانند نوروز سال گذشته با محوریت فرمانداران و تحت نظارت پلیس راه و راهور از توان نیرو‌های بسیجی، جهادی و مردمی در اجرای طرح نوروزی استفاده شود.

او در ادامه با اشاره به نقش غیرقابل انکار فرهنگسازی در کاهش تصادفات، اظهارداشت: در این زمینه صداو سیما به طور ویژه روی ارائه مباحث آموزشی و پیشگیرانه در حوزه ترافیک و تصادفات تمرکز داشته باشد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مورد پیگیری در استان باید ارسال پیامک به رانندگان خودرو‌ها به محض ورود به حوزه استحفاظی و به ویژه محور‌های سانحه خیز استان باشد.

فاطمی ضمن قدردانی از حضور رئیس پلیس راهور فراجا در استان و بررسی مسائل موجود در این حوزه، خواستار بازگشت بخشی از وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی به استان؛ طبق ماه ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و نگاه ویژه به مباحث مربوط به ناوگان حمل و نقل پلیس شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
پولهای جریمه و عوارض خودرو بجای هزیته جهت سرعت گیر ونصب نرده های فلزی
صرف فرهنگ سازی و نوسازی آسفالت کوچه ها وخیابانها کنید.
وضع خیابانها وکوچه های یزد از روستا بدتر شده پر از میخ وسرعت گیر وچاله شده
کجاست واحد عمران استانداری؟
کجاست شورای شهر ونظارتش؟
صرف شعار دادن و ادعای شهر جهانی بااین خیابانها تناقض داره و بجای نرسیدیم ونخواهیم رسید