رسیدگی به بیش از یک هزار پرونده اعتراض مالیاتی در یزد

رئیس هیات ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتی‌های مستقیم استان یزد از رسیدگی به یک هزار و ۷۵ فقره پرونده اعتراض مالیاتی در این هیات در یکسال گذشته خبر داد.

مجید کرباسی رئیس هیات ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتی‌های مستقیم استان یزد گفت: از این تعداد ۷۱۷ پرونده برای کسب مجوز رسیدگی به وزارت اقتصاد ارسال و برای ۴۲۷ فقره آن رأی قطعی صادر و به مؤدیان ابلاغ شد.

او اضافه کرد: از مجموع پرونده‌های رسیدگی شده، ۲۸۳ فقره تعدیل مالیات، ۶۴ فقره رفع تعرض و بقیه رد شکایت شده است.

رئیس هیات ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتی‌های مستقیم استان یزد مالیات را به عنوان یکی از مهمترین عناصر مدیریت درآمد‌های ملی عنوان کرد و افزود: به اعترضات مؤدیان مالیاتی در خصوص ناعادلانه بودن مالیات در هیأت مزبور مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در این خصوص سامانه‌ای با عنوان مرکز دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای ایجاد شده است.

کرباسی ادامه داد: طبق تفویض اختیار صورت گرفته به استان‌ها، مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی تا سقف یک میلیارد ریال و اشخاص حقوقی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال می‌توانند نسبت به مالیات‌های قطعی شده خود که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد، به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستند به مدارک و دلائل کافی (پس از تکمیل فرم درخواست رسیدگی) شکایت نموده و تقاضای رسیدگی مجدد خود را به دبیرخانه استانی هیات تسلیم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار