رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛

خراسان جنوبی به پایتخت آموزش های مهارتی کشور تبدیل شود

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: خراسان جنوبی با کمک مدیران استان و خیرین باید به پایتخت آموزش‌های مهارتی کشور تبدیل شود.

 حسینی نیا در شورای مهارت خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد در مباحث مهارتی باید به پایتخت مهارتی کشور تبدیل شود.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی به لحاظ مهارت‌های حرفه‌ای و دانش بنیان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، افزود: به کمک مدیران استان و خیرین هزینه‌های مربوط به برگزاری دوره‌های آموزشی باید تأمین شود و در این راستا اگر خیری برای تجهیز دو مرکز فنی و حرفه‌ای زیرکوه و طبس ورود کند علاوه بر پرداخت تسهیلات، مدتی هم بهره برداری از این مراکز را به خیرین می‌دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حد توان خود به تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های خراسان جنوبی کمک خواهیم کرد، بیان کرد: در حد توان تلاش می‌کنیم که دغدغه‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را اجرایی کنیم.

حسینی نیا با تاکید بر اینکه زیبنده نیست که جوان بیرجندی بدون مهارت باشد، تصریح کرد: ۵۰۷ رسته کاری را در کشور شناسایی کرده‌ایم که سرمایه اصلی در آن‌ها مهارت فرد است که تنها با ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در آن‌ها ایجاد شغل امکانپذیر می‌شود.

به گفته او طرح مورد نظر در خصوص دغدغه مشاغل آینده و آینده مشاغل را با کمک دانشگاهیان خراسان جنوبی باید در این استان اجرایی شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اجرای نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب، عنوان کرد: در مدت پنج سال و هرسال باید به چهار میلیون نفر در کشور آموزش‌های مهارتی مورد نیاز افراد داده شود.

حسینی نیا با تاکید بر این نکته که حرفه آموزی سر حلقه زنجیره سعادت جوانان است، ادامه داد: در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی، آموزش را از فرزندان و نزدیکان اصناف آغاز کرده‌ایم که در این قالب شرکت کنندگان ۴۰ درصد آموزش‌ها را به شکل تئوری در مراکز فنی و حرفه‌ای و ۶۰ درصد آموزش‌های دیگر را در واحد‌های صنفی فرا می‌گیرند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزود: با ایجاد انگیزه در جوانان از این طریق می‌توانیم زمینه لازم را برای فراگیری آموزش‌های مهارتی در کشور را فراهم کنیم.

حسینی نیا اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح آموزش‌های مربوط به چگونگی تأمین مواد اولیه، بازاریابی و ... به افراد موردنظر داده می‌شود و ۸۰ درصد از افرادی که در محیط‌های واقعی آموزش دیده‌اند، جذب بازار کار شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.