از دستگیری عاملان تیراندازی در برخی نقاط فارس تا جاسازی ۲۱۰ کیلو تریاک در زیر بار سیب زمینی

مهم‌ترین حوادث ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاسازی ۲۱۰ کیلو تریاک در زیر بار سیب زمینی

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۱۰ کیلوگرم تریاک در شهرستان نی ریز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی قطرویه شهرستان نی ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۲۱۰ کیلوگرم تریاک که در زیر بار سیب زمینی جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد.

سردار حبیبی تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

مواد مخدر

سارقان درون خودرو با ۶۰ فقره سرقت در شیراز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شیراز از از دستگیری سارقان درون خودرو با ۶۰ فقره سرقت توسط ماموران کلانتری ۲۶ رحمت و پایگاه تجسس خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان شیراز با انجام اقدامات پلیسی، موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک اقدام برنامه‌ریزی شده آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: متهمان در تحقیقات پلیسی به ۶۰ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ شجاعی اظهار کرد: در ادامه اقدامات انجام گرفته توسط ماموران، ۳ نفر از خریداران اموال مسروقه نیز طی عملیات جداگانه دستگیر و در بازرسی از انبار آن‌ها تعدادی باطری خودرو کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی گردیدند، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید اجتناب کنند و از پارک کردن وسایط نقلیه در مکان‌های خلوت که فاقد روشنایی کافی است، پرهیز کنند.

دستگیری عاملان تیر اندازی در استهبان

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان گفت: با تلاش مأموران انتظامی، عاملان تیراندازی که پس از ارتکاب جرم متواری شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی شهرستان استهبان اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر وقوع ۲ فقره تیراندازی در سطح شهرستان استهبان و متواری شدن عاملان تیراندازی از صحنه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان استهبان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات همه جانبه، در کمتر از ۲۴ ساعت هویت ۶ تن از عاملان تیراندازی را شناسایی و طی ۲ عملیات جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی از این متهمان ادامه دارد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد ۲ قبضه اسلحه شکاری کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان اضافه کرد: همکاری و همراهی شهروندان با پلیس در به دست آمدن موفقیت در ماموریت‌های مختلف پلیس تاثیرگذار است.

دستگیری عامل تیراندازی در شهر قائمیه

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از شناسایی و دستگیری عامل تیر اندازی در شهر قائمیه خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار بیان کرد: به دنبال وقوع یک فقره تیراندازی در شهر قائمیه، شناسایی و دستگیری فرد هنجار شکن به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با اشاره به متواری شدن متهم قبل از رسیدن ماموران انتظامی به محل وقوع جرم، افزود: ماموران انتظامی شهرستان با انجام اقدامات پلیسی متهم را شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

دستبند بر دست متهم

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم، یک قبضه اسلحه شکاری کشف و وی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ محمدی با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد با مخلان نظم و امنیت، اضافه کرد: پلیس با تمام توان با کسانی که نظم و امنیت عمومی را برهم زنند برخورد خواهد کرد و هرگز به گروهی هنجار شکن اجازه خودنمایی نخواهد داد.

کشف خودرو سرقتی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف یک دستگاه خودرو سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف خسارتی بین یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه نیسان، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ جمهوری به محل اعلام تصادف اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در صحنه تصادف و انجام تحقیقات لازم مشخص شد که خودرو سواری پژو ۴۰۵ بدون پلاک بوده و راننده آن پس از تصادف از صحنه متواری شده است.

سرهنگ رزمجویی تصریح کرد: ماموران با گشت زنی‌های هدفمند در محل در مدت زمان اندکی خودرو مذکور را که دچار خسارت شده بود به صورت رها شده و بلاصاحب مشاهده و پس از استعلام به عمل آمده مشخص شد، خودرو حدود یک ماه قبل از یکی از شهرستان‌های استان فارس به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی بیان کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده خودرو به پارکینگ منتقل و اقدامات قانونی برای شناسایی و تحویل خودرو به مالباخته در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با تاکید بر اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد، اضافه کرد: شهروندان با نصب تجهیزات ایمنی مانند دزدگیر و قفل پدال از سرقت رفتن وسایل نقلیه خود پیشگیری کنند و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی آباده هنگام ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد ۵۰۷ عدد دستگاه کارتخوان قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۵ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۹۸ راس احشام قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۹۸ راس احشام قاچاق توسط مامورین انتظامی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا واحشام، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو تعداد ۹۸ راس احشام زنده بدون هرگونه مجوز بهداشتی و غیر مجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان این که کارشناسان ارزش ریالی احشام مکشوفه را بالغ بر ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: علاوه بر توقیف خودرو راننده نیز جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ یوسفی، از عموم شهروندان درخواست، در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا واحشام در حد خرد و کلان، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف بیش از ۴ تن تخم مرغ‌های قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات، از کشف بیش از ۴ تن تخم مرغ بدون مجوز از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی شهرستان بوانات گفت: ماموران یگان امداد شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، مقدار ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیر مجاز و بدون مجوز حمل که ارزش آن بنا بر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده، کشف و یک نفر متهم در این خصوص به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به عزم جدی پلیس در مقابله با محتکران، قاچاقچیان و اخلالگران نظام اقتصادی کشور از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

سرقت موتورسیکلت در شیراز کشف در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت که سابقه سرقت از شیراز دارد، خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: ماموران کلانتری مرکز شهرستان هنگام گشت‌زنی هدفمند به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا که در حال حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی کوار بی‌توجهی به هشدار‌های پلیس و عدم استفاده از تجهیزات بازدارنده را از مهمترین علل بسترساز وقوع سرقت قلمداد کرد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف احشام قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۷۰ رأس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی سرچهان اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۷۰ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی سرچهان با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است از شهروندان خواست درصورت مشاهده وقوع هرگونه جرم یا قاچاق احشام، بلافاصله با شماره گیری تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس گزارش دهند.

کشف ۱۵ تن بنه قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف ۱۵ تن بنه قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: در جهت برخورد جدی با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی پاسارگاد هنگام اجرای ایست و بازرسی مقطعی به یک دستگاه کامیون مظنون و با هماهنگی مقام قضائی آن را توقیف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودرو توقیفی ۱۵ تن بنه فاقد مجوز قانونی را کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به این که کارشناسان ارزش بنه‌های قاچاق مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: متهم جهت سیرمراحل قانونی تحویل مراجع ذی صلاح شد.

سرهنگ مصطفی توکلی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

توقیف ۲۳ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۳ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان لارستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، طی ۲۴ ساعت گذشته هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی شهرستان به ۸ دستگاه اتوبوس مسافربری حامل سوخت مشکوک و جهت بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند.

او بیان کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از ۸ دستگاه اتوبوس، مقدار ۲۳ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع که با نصب باک‌های اضافه در این خودرو‌ها جاسازی شده بود را کشف کردند.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های کشف شده را بیش از ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه ۸ دستگاه خودرو موصوف توقیف و رانندگان به همراه پرونده‌های متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی لارستان اضافه کرد: مبارزه با قاچاق سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست که به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.