مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

۹۰۰ هزار اصله نهال در استان سمنان توزیع می‌شود

مرادی حقیقی گفت: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور در سمنان نیز دنبال می شود و طی هفته منابع طبیعی ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان توزیع می‌شود.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه استان سمنان دو مرکز بزرگ تولید نهال را دارد، ابراز داشت: نهال‌های تولیدی از ارقام بومی و محلی، سازگار با اقلیم و شرایط آب و هوایی شهر‌های استان است.

وی ضمن بیان اینکه کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور آغاز شده است، افزود: این هدف گذاری برای استان سمنان دو میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال به صورت سالانه برآورد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه نهال‌ها معمولاً در دو مرکز سمنان و شاهرود تهیه و توزیع می‌شود، ابراز داشت: با مشارکت بخش خصوصی برای سال جاری ۹۰۰ هزار اصله نهال طی هفته منابع طبیعی توزیع خواهد شد.

مرادی حقیقی بابیان اینکه تحقق این هدف گذاری به مشارکت همه بخش‌های مختلف جامعه نیاز دارد، تصریح کرد: رسانه‌ها، ائمه جمعه، سمن‌های زیست محیطی، دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت در کنار یکدیگر می‌توانند ضمن ترویج حفظ عرصه‌های ملی در این پویش نیز همکاری فعال و مطلوبی با منابع طبیعی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.