آغاز سفرهای دریایی در اروندرود

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت : اولین سفر دریایی در آبراه اروند از طریق بندر انجام شد.

کامبیز مالکی زاده مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت : اولین سفر دریایی در آبراه بین المللی اروند در راستای ارتقای شاخص های گردشگری دریایی پایدار و توسعه اقتصادی از طریق بندر این شهرستان انجام شد.

به گفته او بندر آبادان به منظور افزایش کیفیت خدمات سفر‌های دریایی، یک پست اسکله مسافری به شناور‌های گردشگری اختصاص داده است که این اسکله ظرفیت پهلو دهی ۲ شناور به صورت همزمان را دارد.

او از وجود ترمینال مسافری بین المللی مجهز با ظرفیت ۲۰۰ نفر در هر سفر دریایی نیز خبر داد و گفت: برای افزایش ایمنی سفر‌های دریایی، یک فروند یدکش و همچنین شناور همیار ناجی در طول سفر شناور گردشگری دریایی، گردشگران را همراهی می‌کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی آبادان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت از سرمایه گذاران و صاحبان شناور‌های گردشگری، ۹۰ درصد تخفیف در تعرفه بندری قائل شده همچنین ۸۰ درصد سوخت یارانه‌ای با هدف رونق بخشیدن به صنعت گردشگری در آب‌های اروند رود و بهمنشیر اختصاص داده است.

این مسئول تاکید کرد برنامه گردشگری دریایی اروند رود به صورت منظم تا نوروز ۱۴۰۲ اطلاع رسانی می‌شود تا شهروندان و گردشگران از جزئیات سفر‌ها مطلع شوند.

آقای مالکی زاده گفت: تردد مسافری بین ایران و عراق از طریق بندر آبادان و از آبراه بین المللی در حال پیگیری است و در آینده‌ای نزدیک این اتفاق رخ خواهد داد و خط کشتیرانی مستمر و پایدار بین این ۲ کشور به صورت منظم برقرار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.