مسدود شدن راه ارتباطی ۲۰ روستا در آذربایجان شرقی

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف که از بامداد امروز آغاز شده است راه ارتباطی ۲۰ روستای این استان را مسدود کرده است.

آقای رسول زاده با بیان اینکه راهداران در حال تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی ۲۰ روستای مسدود شده در آذربایجان شرقی هستند گفت: این روستا‌ها در مناطق کوهستانی و برفگیر شهرستان‌های بستان آباد، ورزقان و هشترود واقع هستند.

وی اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون گروه‌های راهداری راه ارتباطی ۲۱۷ روستای آذربایجان شرقی که به دنبال بارش برف تردد به این روستا‌ها با مشکل مواجه شده بودند را برف روبی و به ۱۱۸ خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه با تلاش راهداران راه ارتباطی روستا‌های مسدود استان در اسرع وقت بازگشایی می‌شود، گفت: از روز گذشته تاکنون پنج هزار و ۲۶۳ کیلومتر از راه‌های استان برف روبی شده و در جریان این عملیات یک هزار و ۲۹۵ تن مخلوط نمک و شن استفاده شده است.

وی گفت:رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برفگیر خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

آقای رسول زاده با بیان اینکه در زمان کنونی تمام راه‌های ارتباطی استان شامل آزادراه تبریز - زنجان، راه‌های شریانی، اصلی و فرعی باز بوده و تردد در آن‌ها در جریان است، ادامه داد: رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات و پوشاک زمستانی مجهز کنند.

وی راه‌های زیر پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: مردم و مسافران از انجام سفر‌های غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار