خوی؛ شهر ملی قالی ریزماهی

با اهدای لوح، خوی رسما به عنوان شهر ملی قالی ریزماهی ثبت شد.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست استانداران که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور برگزار شد  لوح ثبت ملی قالی ریزماهی خوی را به مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اهدا کرد.

در متن این لوح آمده است:

با رای نهایی پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی در تاریخ ۲۲/۹/۱۴۰۰ شهر خوی از توابع استان آذربایجان غربی به عنوان شهر ملی قالی ریزماهی اعلام می‌شود، امید است با اتکا به خداوند متعال مسئولان و فعالان محلی در معرفی و پاسداشت ارزش‌ها و اصالت‌های هنری این شهر اهتمام و بستر‌های لازم را برای رشد و بالندگی آن فراهم نمایند.

سالانه در شهرستان خوی که قطب اول تولید فرش دستباف در آذربایجان غربی است ۱۰۰ هزار متر مربع فرش با نقش‌ها و طرح‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. ۷۰ درصد این تولیدات فرش با نقش ریز ماهی است که از یک برند تجاری جهانی برخوردار است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
یاشاسین خوی.
Iran (Islamic Republic of)
خویی
۱۶:۴۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
شهرستان خوی اصالت فرش دستباف طرح ریز ماهی است و اولین تولید کننده عسل در کشور و همچنین اولین و بزرگترین میدان تخمه و خشکبار در شهر خوی می باشد.
هر کسی گذری به خوی داشت به مزار شمس تبریزی و مزار پهلوان پوریای ولی و بازار سرپوشیده و دروازه سنگی باقیمانده از دوره ایلخانیان سر بزند