چه زمانی اندروید ۱۴ منتشر می‌شود؟

به‌نظر می‌رسد گوگل برای انتشار اندروید ۱۴ مسیری شبیه اندروید ۱۳ را در پیش گرفته است.

اکنون حدود ۶ ماه از انتشار نسخه‌ی عمومی اندروید ۱۳ می‌گذرد و اکنون گوگل خود را برای نسخه‌ی بزرگ بعدی این سیستم‌عامل آماده می‌کند. این شرکت جدول زمانی انتشار اندروید ۱۴ را به‌اشتراک گذاشته است و به‌نظر می‌رسد شباهت زیادی به مسیر انتشار اندروید ۱۳ دارد.

گوگل اولین بیلد پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ را منتشر کرده است. به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ دیگری را نیز در آینده ارائه دهد. پس‌از پایان انتشار این نسخه‌ها، چند نسخه‌ی بتا نیز دردسترس قرار خواهد گرفت و ظاهراً غول جستجوی اینترنت انتظار دارد این به‌روزرسانی در ماه ژوئن به ثبات برسد.

به‌نوشته‌ی Androidauthority، برنامه‌ی زمانی انتشار اندروید ۱۴ شباهت بسیار زیادی به روند ارائه‌ی اندروید ۱۳ دارد و به‌همین دلیل می‌توان فرض کرد گوگل رویکرد مشابهی را برای نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل محبوب خود دنبال خواهد کرد. این شرکت سال گذشته دو نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهنده و هشت نسخه‌ی بتا برای اندروید ۱۳ منتشر کرد و پس‌از آن آپدیت مذکور را به‌طور رسمی دردسترس قرار داد. اگر گوگل در سال جاری همین روند را دنبال کند، احتمالاً در ماه آگوست (حدوداً از نیمه‌ی دوم مرداد ۱۴۰۲) شاهد انتشار نسخه‌ی عمومی اندروید ۱۴ خواهیم بود ولی درحال‌حاضر نمی‌توان با اطمینان کامل در این‌مورد صحبت کرد.

اکنون دقیقاً نمی‌دانیم کدام گوشی‌ها اندروید ۱۴ را دریافت خواهند کرد ولی مثل همیشه دارندگان گوشی‌های سری پیکسل ازجمله اولین کسانی خواهند بود که طعم استفاده از این به‌روزرسانی را خواهند چشید. همین‌مورد برای گوشی‌های سامسونگ نیز صدق می‌کند زیرا این شرکت اخیراً سرعت انتشار به‌روزرسانی‌های اندروید را روی گوشی‌های هوشمند خود افزایش داده است.

منبع: زومیت

برچسب ها: اندروید ۱۴ ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار