هشدار سطح نارنجی هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

سرپرست مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت :سازمان هواشناسی برای این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

سرپرست مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه ۲۳بهمن ماه جاری، سازمان هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر کرد.

ولی بهره‌مند افزود: سامانه بارشی جدید از بامداد روز یکشنبه ۲۳بهمن ماه جاری وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود و دامنه فعالیت آن تا صبح روز چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ماه ادامه دارد.

او گفت: بارش باران، رعد و برق، مه، کولاک برف، کاهش دید و احتمال تگرگ از ویژگی‌های این سامانه بارشی است.

بهره‌مند تصریح کرد: جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، لغزندگی جاده ها، احتمال کولاک برف در مسیر‌های کوهستانی، بسته شدن جاده‌ها به‌ویژه راه‌های ارتباطی روستایی در مناطق سردسیری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال رخداد بهمن از مهم‌ترین خطرات این سامانه بارشی است.

سرپرست مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست در بازه زمانی فعالیت سامانه بارشی از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین انجام فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند.

او از شهروندان خواست تا در روز‌های آینده از سفر‌های برون‌شهری پرهیز کنند، عشایر در این مدت جابه‌جا نشوند و ناوگان حمل‌ونقل و راهداری‌ها در آمادگی به سر ببرند و دستگاه‌های امدادرسان آمادگی خدمت‌رسانی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.